Lördagsförmiddagar på Friskis&Svettis

Så har en ny termin börjat på Friskis&Svettis och lördagsförmiddagarna är nu inbokade ända till våren. Jag jobbar som servicevärd på Friskis€Svettis varje lördag 8.30-11.00 vilket betyder att jag bara har en sovmorgon i veckan, på söndagarna. Det var en rätt kylig men vacker morgon när jag trampade iväg på cykeln och där var en del morgonpigga motionärer som hängde på låset och ville in för att träna redan på morgonen. Det var Anette som jobbade i receptionen, en alltid lika glad och trevlig tjej från Malmö som jag tror skrattar sig genom livet.



Anette i receptionen. Alltid ett skratt eller ett leende på lager!



Lite senare fick Anette förstärkning av Anita, en riktigt pratglad kvinna.
Men är hon riktigt vaken? Hehe..


Klockan nio körde första passet igång, ett steppass med Jenny, och där var ca 15 st som var med på det. Det är full fart när Jenny leder. Sicket energiknippe!


Jenny in action på på stepbrädan.


Hurtigt gäng klockan nio på morgonen!

Kvart över nio börjar familjeleken, dvs föräldrar med barn upp till 6 år, och då är det full fart när alla barn kommer.   


Carina, värd på famljeleken, skriver in sig i värdpärmen.



Så här kan det se ut på Familjeleken. Barnen rider på mammas eller pappas rygg.

När mitt värdpass slutar tränar jag alltid en timme på danceaerobicen som börjar klockan elva. Idag var det en ny instruktör, Martina, som körde passet. Hon höll ett funkinspirerat pass som var skitkul och riktigt svettigt. Det passet kommer jag garanterat att trivas med. Jag, Sophia och Jenny hade bestämt sedan tidigare att ta en fika efter passet så vi begav oss till Ebbas Café på Bruksgatan. Där häckade vi länge och väl på deras uteservering. Vi var rejält hungriga alla tre så istället för kaffebröd så tog jag och Jenny varsin toast och Sophia en räksmörgås. De har gigantiska portioner av allt där på Ebbas så man behöver inte oroa sig för att gå hungrig därifrån. Alla bakverk är också jättestora så man kan gott och väl vara tre på en kaka.



Här sitter vi och väntar på vår mat.
Uppsluppen och trevlig stämning runt bordet var det.




Och lite allvar också. Livlig disskussion här!



Sophia flirtar med kameran.


När jag sent om sider kom hem var jag helt slut så jag fick gå och lägga mig och sova middag en stund för att kunna hålla mig vaken ikväll. Nu har vi sett Masjävlar på TV. Hade inte sett den innan och tycker den var riktigt bra. Man fick sig några goa skratt och man får alla sina fördomar bekräftade när man ser den...hahaha...Riktigt bra skådespelar också. 


Imorgon: Sovmorgon! Ska bli fint väder så det får bli någon uteaktivitet plus en joggingtur.
1 Ulla:

skriven

=) kul att få se din "vardag" och folket som ingår där...blir mer levande så....



ha en härlig söndag...kramen

Kommentera här: