För fort

Nu har över halva långledigheten passerat och det går alldeles för fort. Jag och syrran pratade igår och var helt överens om, att om vi hade vunnit så mycket pengar att vi inte behövde jobba en dag till hade vi lätt hoppat det. Jag älskar att vara ledig och bara ta dagen som den kommer. Det är ju helst sjukt hur man sliter hela året för några futtiga semesterveckor på sommaren och lite extra ledigt när det är större helger.

Dagen igår började med att jag fick panik! Hittade inte min plånbok när jag skulle ner till min akupunktör. Letade som en galning men fick till slut rusa iväg utan plånbok för att hinna i tid. Väl hemma igen fortsatta jag leta och kom då på att jag använde sylådan igår för att nåla ett par gardiner. Och där var den! Inne i sylådan! Har ingen aning om när och ännu mindre varför jag lagt den där. Jag blir rent rädd för mig själv hur disträ jag är, och det blir bara värre och värre. Jag blir befarar mer för varje dag att jag lider av någon typ av demens. Hua!

Träffade syrran, pappa och Kalle på söder för att äta lunch tillsammans med dem. Vi gick till Ichiban, och jag käkade deras underbart goda lax och syrran, pappa och Kalle åt kyckling med nudlar.


Pappa lät sig väl smaka.


Syrran och pappa.


Kalle och jag, mätta och belåtna.

Sen var det dags för mig att bege mig till Friskis&Svettis för mitt 3-timmarspass där. Det var faktiskt bra fart och en hel del folk som kikade in eftersom vi har Öppet Hus-dagar.
När jag kom hem hämtade syrran upp mig och vi for en sväng till Ikea. Jag köpte mig en riktigt gosig morgonrock som kostade 500 kr men med familykortet fick man 200 kr rabatt. Så nu kan, till Görans stora förtjusning, äntligen slänga min gamla skabbiga som jag haft i flera år.


Min nya morgonrock. Jättemysig att krypa in i =)

Vä hemma igen såg vi på film, "Arkiv X - I want to be believe", som var över förväntan och riktigt otäck. Idag har jag ingenting inbokat så vi får se vad jag hittar på.

Tjingeling!
1 Ulla:

skriven

skrattar instämmande i det där med disträheten...känner så väl igen mig...också i att det är skam att man ska behöva jobba så mycket som man gör men lyssnar man på regeringen så jobbar vi ändå för lite..nu ville de visst höja pensionsåldern till 72..kan undra vad den kommer vara när en annan ska gå i pension...90 kanske?=)...lär väl inte finnas några pengar kvar ändå....



snygg morgonrock...ser riktigt mysig ut..=)...förstår du ska mysa till det ordentligt!

Kommentera här: