Torghandeln på söder


När jag promenerar till jobbet så går jag alltid över söder. Jag måste bara berätta hur imponerad jag är av de invandrare som bedriver torghandeln där. I ur och skur, året om, är det på plats varje dag i veckan utom söndag för att sälja frukt och grönsaker. Från tidig morgon till sena kvällen. Och de är verkligen serviceinriktade! Det är alltid några som står och plockar bland frukten och grönsakerna för att avlägsna sådant som inte ser fräscht ut. Verkligen ordning och reda. Och så billigt som det är sedan. Man borde verkligen gynna dem mer än man gör. Men tyvärr är jag ofta för lat för att först handla på Ica och sen gå till torget för att handla frukt och grönt. Skamligt slött, jag vet!

Bild från i morse när jag passerade torget på söder.

Och det ser alltid lika fräscht ut!

För övrigt har jag varit hos frissan ikväll och klippt och färgat håret. Ja, vad brukar man klippa och färga hos frissan liksom, om inte håret..hehe..Fan vad snyggo man är när man sitter där med folie i hela skallen. Bjussar på en bild på det också =)

Hallo! Visst är man sexig!

På vägen hem från frisören tog jag vägen om Friskis för att få mig ett snack med syrran. Hon var brun och fräsch efter sin amerikavistelse. Vi tog sällskap hem och bestämde för att ses i morgon kväll. Ska bli kul att höra lite hur hon haft det på resan.
När jag kom hem fick jag sätta mig vid dukat bord. Göran hade handlat thai-mat som var jättegod. Blev en del över så det räckte även till lunchlådan till imorgon. Perfekt!

Dagens affirmation: Jag sover gott varje natt och vaknar pigg och utvilad varje morgon.

1 Anonym:

skriven

Hallå..var är efterbilden..jag vill ju se hur du snygg du blev sen...

jag själv ska ställa mig och göra en burk käk till morrn också...kan inte hålla på att köpa mat varje dag....



ha en skön kväll..

2 Petra:

skriven

Härligt med frukt, det är nog det bästa som finns, fast just nu i skrivande stund blev jag enormt sugen på lösgodis haha! Du blev säkert ursnygg i håret! Kram på dej!

Kommentera här: