Ledig fredag!


Är ledig idag och har även tagit ledigt på måndag. Fyra dagars ledighet. Underbart skönt! Jag riktigt njuter trots att jag bara städat idag. Men det är ju inte så bara, nu slipper jag ju det i helgen.

Äntligen är vår takomläggning klar. Fan vad skönt att slippa ha alla persienner neddragna eftersom det springer hantverkare på byggställningarna utanför fönstret hela tiden. Får ont i magen när jag ser vår balkong. Hur sjutton ska jag kunna få rent där igen och det utan skräpa ner på balkongen under. Det är liksom oundvikligt. Jag får ta ett snack med honom som där helt enkelt och hoppas på lite överseende.

Slutresultatet på vår balkong. För att inte tala om hur fönstren ser ut. Suck!

Visst är det lite synd om mig nu? Inte blir det bättre för att jag ser ut som en
rugguggla, omålad och oduschad som jag är...hehehe....Men det bjuder
jag på! That´s me!

Ikväll blir det utgång igen. Den här gången ska jag med syrran och hennes jobbarkompisar ut och käka på Sundspärlan. Det blir även uppträdande med Sandelin & Ekman, ni vet killarna  från Freestyle, lite nostalgi sådär. Ska bli trevligt förutom att det spöregnar ute. Hatar att göra mig i ordning för att gå ut bara för att gå utan för dörren och få allt ogjort. Inget kul när håret står som en kvast i blåsten. De har lovat uppehåll innan kvällen, annars ska SMHI få med mig att göra.

Nu är det dags för lite lunch och sen en vända på stan om det inte regnar för mycket. Tur att jag har mina gummistövlar som visade sig vara ett riktigt bra köp. Har använt dem jättemycket och dessutom är det jättemånga som kommenterat dem och tycker de är snygga. Kul!

Trevlig helg. Tjingeling!

Hej igen!!

Nu kom äsklingen hem på snabbvisit och överraskade mig med en blomsterbukett. Vad gullig han är. Se vilken fin bukett!





Göran i sin jobbmundering..heh..Ser sur ut men det är han inte.
Genomförkyld däremot.


1 Ulla:

skriven

ska inte de städa upp efter sig....tycker jag låter märkligt att ni ska stå för det....



haha..söt du är på kortet...ett sånt kort hade jag aldrig vågat ta..då hade jag inte gått ut nånsin efter det...=)



ha så skoj i helgen nu.....!!!

2 Ulla:

skriven

vilken lyx...blommor bara så där.....hoppas du har vett att njuta...ahahhaa...



Kommentera här: