Slö och trist söndag




Det här måste vara den mest slöaste och tråkigaste söndagen i världshistorien. Har tllbringat större delen av dagen i horisontalläge i soffan. Har lyssnat på ljudbok och halvslumrat, varit uppe och käkat, lagt mig igen osv...hehe..

Visst är det konstigt. Ibland kan man ju riktigt längta efter en sådan där slappdag. När det sen väl kommer en sådan dag så fixar jag det inte ändå. Jag känner mig onyttig och lat samt får världens dåligt samvete för att jag inte gjort något vettigt av min lediga tid.

Det har ösregnat ute sedan någon gång under natten och det känns som det aldrig mer kommer att sluta. Så även om jag hade velat gå ut så är det inte ett dugg inbjudande eller lockande. Känner mig understimulerad och sur. Gjorde nyss lite situps och drog lite i mitt gummiband för att åtminstone göra av med lite energi. Har dessutom haft örsprång i flera dagar vilket gör fruktansvärt ont och det påverkar ju inte precis mitt humör till det bättre. Såja, nu har fått gnälla av mig lite så nu känns set genast lite bättre. Tur också att jag har en så tålmodig partner som tycker om mig även när jag är på mitt sämsta humör. Tack älskling!

Nu till veckan jobbar jag bara fyra dagar. Har tagit ledigt fredag och även måndag efter nästa helg. Fyra dagar ledigt med andra ord. Nice! De dagarna ska jag i alla fall göra något vettigt av. Får tänka ut något skoj. Några förslag någon?

Förresten, måste gnälla lite till. De görs en takomläggning på vårt hus och vi bor ju högst upp. Det har gjort att vår balkong är helt och hållet nerskitad av damm, stenar och gud vet allt. Jag undrar om det någonsin kommer att få ordning på den igen. Eller vad tror ni?






Och så här ser det ut trots att Göran ändå tagit bort det värsta brötet. Suck! Blir så trött på det. Till saken hör att de är långt ifrån klara. Jag vill inte ens veta hur det kommer att se ut innan de är färdiga.

Så! Nu har jag i alla fall gnällt färdigt. Jag lovar!

Göran funderar på att ändå trotsa vädret och ta sig till gymmet. Jag lurar lite på att gå på bio medan han är där. Jag är ju väldigt förtjust i kostymdrama och jag har spanat in en brittisk film som går nu och som jag gärna skulle vilja se. Den heter "En förlorad värld" med Emma Thompson, Michael Gambon och Greta Schacchi i rollerna. Det verkar vara en film helt i min smak.



Ur filmen "En förlorad värld"

Dagens vill ha: Nya jeans

1 Petra:

skriven

Man får ha slappa dagar, men jag kan tänka mig hur det känns. Man får sådär dåligt samvete när man inte får saker och ting gjorda. MEN dem dagarna är behövliga! Kram!

2 Ulla:

skriven

Låter som min helg....vet inte vilket som kommer först...det pissiga humöret som gör att man drar sig undan och bara slappar eller tvärtom...jobbigt e de ialla fall..



men du är ju en rask dam..du lär hitta energin snabbt igen...



kramkram

Kommentera här: