Söndag i Ullared



Idag gick vi upp halv-7 för att vara tidigt i Ullared och slippa köer. Det var bara det att det var typ tusentals människor till som tänkt samma tanke. Vi var där kvart över nio (de öppnade nio) och då var det redan kö in till Gekås. Fast det var väl inte mycket annat att vänta när det är helg efter lön. Gjorde en del fynd därinne i alla fall. Göran handlade mer än jag för en gångs skull.

Min uppladdning inför besöket på Gekås. Ingen hit med blodsockerfall därinne.

Kundvagnsparkering..hehe..

"Människoparkering"...

...och så bilparkering så klart.

Ja, nog gäller det att ha tålamod när man ska tampas med alla hysteriska människor på Gekås. Det är lite djungelns lag som gäller därinne. Människan är verkligen ett märkligt släkte, en del blir som tokiga och rafsar och river som om det gällde livet. Jag måste dock säga att det är effektivt därinne för att vara så stort och så mycket folk. Man behöver aldrig köa till provhytterna och heller inte särskilt länge i kassorna. Vi gick även runt lite i övriga butikerna på området och Göran gjorde ett besök på Göran Karlssons bilmuseum, vilket han tyckte var väldigt välskött.

På hemvägen stannade vi i Halmstad för en bit mat. Har aldrig varit där förut men det verkar vara en trevlig stad. Vi hittade ett ställe som var öppet (många restauranger är stängda på söndagar) och beställde varsin pannbiff med klyftpotatis, grillad paprika, jättegod brunsås och lingon.


Smakade bra med en bit mat efter några timmar i Ullared.


Sen gick resan hemåt igen. Vi lyssnade på ljudbok i bilen både dit och hem. Rekommenderas verkligen! Ibland är det skönt att inte ha musik på när man bilar. Allrahelst när man, som jag har ganska olika musiksmak. Vi ska lyssna ikväll igen när vi lagt oss. Det blir tidigläggning! Är jättetrött efter att inte haft någon sovmorgon i helgen. Gäääsp!


Ta hand om er därute. Tjingeling!

1 Puff:

skriven

Mannen som dog som en lax verkar bra, och visst får vi lära oss ett och annat om tornedalingar och dess egenheter.

Maten var utomordentligt god och jag hade en underbar dag!

=)

2 Ulla:

skriven

va!!?? ullared..idag igen..har jag inte hört ett ljud om....å inte åkte ni förbi mig och hälsade på...shame on you!!

3 Petra:

skriven

Åh ullared, dit brukar vi göra en resa inför varje jul, handling av julklappar och så, och jeans brukar jag alltid hitta därnere. Ja ljudböcker är bra... Ha en fin måndag Kram Petra

Kommentera här: