Seg, slö och...


...uttråkad!

Vad ska man hitta på idag då? Slappa på Viskängen med en god bok (känner mig lite för rastlös för det), gå hem till syrran som har barnkalas (det kan gå rätt vilt till...orka!), gå en promenad (ja, det får det hur som helst bli, trist att gå själv bara) eller städa lite (nä, fy fan vad trist). Ja gud vad positiv man var idag då!

Igår kom vi äntligen igång med koreografin till vår uppvisningsdans, så nu känns det som vi är på banan. Jag är typen som vill ha framförhållning och gillar inte att hålla på med allt i sista minuten. Nu har vi nästan en månad på oss att öva så det sitter bra också. Dans måste vara synkat, annars ser det för bedrövligt ut.

Jag och Sophia tog sen en picknick på ett par timmar på eftermiddagen. Jag köpte med mig en sallad (Sophia hade gjort en egen hemma) och så blev det varsin latte till det. Vi slog oss ner i parken uppe vid Kärnan där det redan var en del folk som låg och solade.


Även Sophia blev sugen på att pressa lite i solen.

Som vanligt hade vi jättetrevligt och vi pratar så bra tillsammans om det mesta. Tänk att man kan bli så goda vänner trots att vi tillhör olika generationer. Sophia är lika gammal som min dotter, men det spelar ingen roll, vi trivs lika bra ihop ändå.

Göran verkar också ha det bra uppe i Brocksjö. Snön ligger fortfarande kvar och det är kalla nätter vilket gör att det blir kallt i huset, men på dagarna blir det varmt och gott. Vi hörs varje dag så jag får rapporter. Ganska fascinerande att vi befinner oss i samma land och att det skiljer så mycket på vädret.

Nä Carina! Marsch in i duschen! Nu är det slutslappat. Någon ordning får det ju ändå vara även om man är ensam och gör lite som man vill.

Tjingeling!


1 Malin:

skriven

Vilken fantastisk bild på bäbisen. Helt otroligt vad man smälter :)

Ja vissa dagar är såna där när inget riktigt passar, när inget riktigt känns skoj. En god bok är dock aldrig fel för mig. Rastlöshet vet jag inte vad det är ;-) kramar

2 Anonym:

skriven

ja ni verkar ha det gött sannerligen och din förkylning verkar ha avtagit eller har jag fel??? =)

3 Vicky:

skriven

Vill bara säga.. Att jag tycker om dig :)

kram

Kommentera här: