Brist på vitamin B12


Det gör tydligen inte jag! Var på vårdcentralen idag, då jag tycker jag känt mig konstig några veckor. Ja, konstigare än vanligt då...hahaha.. Det visade sig att jag har jättedåligt blodvärde (100) och dessutom förmodligen brist på vitamin B12, och det får man tydligen när man äter för lite kött, fisk och ost samt dricker för lite mjölk. Inte undra på att jag mått knepigt. Har liksom känts som om jag trampar luft eller så där som man kan känna när man går i land efter att ha åkt båt länge. Men nu har jag fått B12-vitaminpiller och så får jag väl försöka peta i mig lite mer kött då. Är inte överförtjust i det precis. Mjölk dricker jag så gott som aldrig och väldigt lite ost, så det stämmer ju som läkaren sa.

Tur att man känner sin kropp så bra. Visste väl att det inte var som det skulle! Men nu kan det ju bara bli bättre =)

Tjingeling!
1 Vicky:

skriven

Oj, det var väldans :O Tur att det finns tabletter i alla fall då. Här är det ganska mycket köttprodukter, barnen vill ju ha spagetti med köttfärssås titt som tätt, helst varje dag varierat med pannkaka :p

2 Petra:

skriven

Hoppas du blir bättre. Jag behover nog också äta lite mer vitaminer och mer varierat... Ta hand om dej. Kram

Kommentera här: