Sol men inget bad


Sov till 9 idag. Söndagar är den dag vi oftast sover lite längre av någon anledning. De senaste morgnarna har jag blivit väcket av en honkatt som löper och hon skriker så hjärtskärande att det gör ont i en. Hela kvarteret är snart engagerade i det lilla livet, för ingen vet vart hon hör hemma.
 Efter frukost tog jag cykeln ner till Gröningen för att ligga en stund på trädäcket där. Göran gillar inte att ligga i solen så han hoppade det. Det var ganska lugnt där nere när jag kom vid elva men bara en timme senare började det bli ganska mycket folk. En del, men inte så många, tog sig även ett dopp. Det är bara 17 grader i vattnet och aldrig att jag hoppar i då! MINST 20 grader ska det vara för att jag ska doppa bara tån.


För ovanlighetens skull var det nästan vindstilla vid havet idag.


Dagens lektyr...


...och dagens dryck. Min favvo just nu, Ramlösa mango =)


Skönt att vädra fossingarna lite...haha..

Eftet två timmar hade jag fått nog för det är max vad jag orkar med att ligga i solen och även om jag hade orkat mer så hade jag intet legat längre ändå. Jag har enorm respekt för solen och smörjer alltid in mig även om jag bara ligger en liten stund. Och så blir jag aldrig jättebrun heller men för mig är hälsan viktigast.  Och hur snyggt är det med läderhud på en skala? Cyklade vägen om Fria bad och jösses vad folk det hunnit bli. Det är så där lagom trevligt tycker jag när folk ligger intill varandra med bara någon decimeters mellanrum.

När jag kom hem hade Göran varit och handlat och hade även lunchen klar. Nu ska jag häcka på balkongen ett tag, under parasollet.


Ser väl ganska inbjudande ut?


Göran bedriver även någon slags egen odling jag inte förstår mig på.
Men det blir nog bra till slut =)

Mot kvälningen när det blivit lite svalare ute planerar vi att åka iväg någonstans för en kvällspromenad. Vi får ser vart vi hamnar den här gången.
1 [email protected]:

skriven

Härligt D låter syster. Hoppas kvällspromenaden blev trevlig åsså. =) PUSS!

2 Ullagulla:

skriven

ser skönt ut under parasollet men även i solen!! =)

Kommentera här: