Släcka ljuset & sommartid


Självklart släcker vi ljuset ikväll under Earh Hour 20.30-21.30. Hur gör du?

Idag har det varit riktigt vårväder här i Helsingborg. Nästan tio plusgrader, nästan vinsdstilla och nästan sol (på grund av dis). Lovely! Efter det obligatoriska danspasset gick jag, Sophia och Martina en liten shoppingrunda inklusive lunch på stan. Den där lunchen börjar bli en trevlig vana nu. Vi orkade hitta en relativt nyöppnad butik mitt i stan med helt underbara kläder. Lite dyrt men både jag och Sophia fyndade varsin blus för halva priset så då funkar det ju ändå.


Martina bläddrar bland dyrgriparna....


...och Sophia provar blus för halva priset. Jättesöt!


Mitt fynd! 529 kr och sen halva priset. Jättefin på!
Kommer att bli en favorit i sommar till jeansen.

Idag var det Café Vivas tur att få finbesök av oss =) Ett mysigt ställe med trevlig meny och bra priser. Perfekt kombination!


Mitt val; Bruschetta med getost, soltorkade tomater och rödlök.
Fantastiskt gott! Mmmmm.....

Imorgon kommer Jullan hem från Thailand. Ska bli skönt att ha henne på svensk mark igen. Har chattat med henne en gång och fått ett par sms och allt har varit bra. Hon verkade rikigt nöjd och glad och verkade väldigt förtjust i landet. Tror aldrig jag hört något negativt om Thailand så kankse man borde satsa på en resa dit någon gång. Hursomhelst; Välkommen hem igen älskade dotter!

Och så en liten påminnelse! Glöm inte ställa fram klockan inatt. Nu blir det lite mörkare på morgnarna men i gengäld blir det ljusare kvällar. Det tackar vi för! Själv brukar jag vara lite extra trött första veckan eftersom man förlorar en timme, men det är det värt.



Tjingeling!
1 Ulla:

skriven

jag är så glad att man får sova lite i morrn då..så de inte göra en sån knäpp grej mitt i veckan....fasiken vad jag ogillar när de tar tid ifrån mig....även om jag nu får tillbaka den i höst...



söt blus ...ja blir säkert finfin!

2 Petra:

skriven

Jaså det är fram vi ska ställa klockorna ;) Jag och mannen hade diskussion om det nyss och blev osäkra. Då ska det framåt alltså. Tackar :) hihi. Nu har vi haft mörkt i en timma här hemma, till och med Isacs nattlampa fick lov att släckas (han gav sin tillåtelse tillochmed). Ha en fin kväll, och söndag! Kram

Kommentera här: