Tvätt, bankärenden och smyckeparty på tre timmar


Tänk vad mycket man kan hinna på tre timmar. Kom hem klockan fem för att gå direkt ner till tvättstugan och ladda tre maskiner tvätt. Sen upp igen för att ringa banken för andra dagen i rad för att diskutera boränta. Herregud, man får vara högskoleutbildad i ekonomi för att hänga med i alla svängar. Känner mig som en idiot när de drar igång sig med sina termer till höger och vänster. Varför ska det vara så jäkla krångligt!!!!
Efter det rusade jag ner i tvättstugan och hängde tvätt och sisådär kvart över sex kom syrran och hämtade mig för att fara på smyckeparty på hennes jobb. Där var jättemycket fina grejer och jättesvårt att välja. Fick i alla fall med mig lite fina smycken hem.

Köpte denna kedjan...

...för att hänga på detta hjärtat...

...eller detta söta hjärtat med sten och pärlor. Bling, bling!

Jag köpte även ett jättefint armband så nu har man lite att hänga på sig igen. Det var dessutom jättebra priser och det är ju alltid trevligt!

Tjugo i åtta var jag åter i tvättstugan för att vika tvätt och strax efter åtta var jag uppe i lägenheten igen, hej och hå. Allt detta hann jag alltså på tre timmar. Inte undra på att man känner sig stressad ibland. Blodsockret var i alla fall rejält i botten eftersom jag inte hunnit äta sen lunchen. Så nu har jag äntligen fått lite i magen och känner mig lite bättre. Blir så grinig när jag slarvar med maten och huvudvärken kommer som ett brev på posten.

Men än återstår att bädda rent i sängen plus ordna något att äta till lunch imorgon. Sen tror jag minsann att jag kommer att vara rejält trött (det är jag förresten redan) så då blir det nog skönt att krypa ner i sängen (med rena lakan) och invänta Göran som jobbar kvällspasset den här veckan och är hemma först vid 23-tiden.

Imorgon är det i alla fall fredag igen och det det tackar jag för. Ska bli underbart skönt med helg igen.

Tjingeling!
1 Petra:

skriven

Härligt det låter, med smyckena och att du ändå hunnit med nödvändigheterna...! Mer än vad jag åstadkommit under hela dagen. Skulle ha städat och pluggat men har inte gjort ett dugg. Slappardag. Det får jag ta igen imorgon. Kram kram

2 Lindis:

skriven

Oj, ja du hann med mycket du.. ha en riktigt fin helg! kram

3 Lillasyster:

skriven

Jag är också nöjd med mina smycken som jag köpte. Det fanns ju hur mycket som helst att välja mellan. Vi kanske kan ta en prommis på söndag då Kalle tränar fotboll?

4 BlueWhiskey svarar::

skriven

Hoppas du får en underbar helg :)

Bamsekram

5 Erika ♥ Min resa från 124kg!:

skriven

Tack! Väldigt fina smycken! :)

ALlt bra?

6 Göran:

skriven

Du är ambitiös, tänk vad två timmar framför bloggar går snabbt, om du istället ägnat tiden till städning, handling mm så har du säkert hunnit med massor på samma tid.



Puss

Kommentera här: