Tack!

Vill börja med att tacka för de fina kommentarer jag fått på mitt förra inlägg. De värmer och känns ärliga och jag behöver verkligen få positiv respons på detta. Anna känner jag inte men det känns särskilt skönt att höra tankar från någon som är i samma situation. Tack Anna!

Så har då första advent passerat. Och ja, jag har ställt fram staken och hängt upp stjärnan.


Här har ni bildbevis på mitt vardagrumsfönster =)

Vi tog oss även denna söndag en tur med bilen och styrde kosan till Halmstad och för en gång skull hade vi riktigt fin väglag. Väl framme var vi hungriga och hittade en mysig restaurang för att äta en bit. Tog oss sen en runda i stans alla affärer, kul att gå på shoppingrunda någon annanstans en Helsingborg. Inte för att det blev så mycket shoppat av men det var trevligt ändå och det är faktiskt en bedrift när man heter Carina och gillar att handla.


Fin skyltning i en av Halmstads butiker.

Döm om min förvåning när jag gick rakt på åmålsbor där i vimlet, det vill säga Eric (Jullans pojkvän från gymnasietiden) och hans nuvarande sambo Jenny med barn. Helt otroligt vad världen är liten! Hon väntar en bebis till i april och berättade att hon har mått konstant illa och kräkts hela graviditeten. Fy vad hemskt! Lider verkligen med henne. Dom hälsade så gott till dig Jullan om du läser!

När vi traskat runt några timmar och trängst med allt folk tog vi oss en fika innan vi for hemåt igen. När vi körde ut från stan började det att regna så bilresan hem var ganska jobbig. När vi kom hem tände vi massor med ljus och myste i soffan resten av kvällen och såg på "Vem kan slå Filip och Fredrik?". Faktiskt riktigt underhållande och jag har faktiskt ändrat uppfattning om de där två, för jag har alltid tyckt att de är lite tramsiga.

Idag har jag varit och inhandlat lite glögg och tänkte nu ta mig vinterns första glas, trots att jag är ensam hemmaeftersom Göran jobbar kväll den här veckan. Valde en sort som jag hört av flera ska vara riktigt god. Fin flaska också!


Blossa starkvinsglögg med clementinsmak.

Återkommer med ett litet utlåtande när jag provat =)

Tjingeling!



Glöggen fick helt klart godkänt! Var lite orolig att clementinsmaken skulle ta över, men det smakar fortfarande glögg. Det jag har lite svårt för är färgen, jag tycker ju att glögg ska vara mörkröd. Jag håller fortfarande den traditionella starkvinsglöggen som nummer ett, men det här var helt klart ett trevligt alternativ. 

På återhörande!
1 Vicky:

skriven

Halmstad.. Där har min ena lillasyster bott ett tag som barn med sin mamma.



Så fint det blev i ditt fönster :)



Och vet du vad världen är verkligen liten. För många år sedan åkte jag och barnens far till Zakynthos, (äldste barnet är en made in greece..) och vad stötte vi ihop med mitt på gatan i Zakynthos stad om inte bybor?? Kändes lite underligt.

2 Vicky:

skriven

Ja men vet du vad, jag ryser lääääänge efteråt. Även om jag nu mer klarar av att ha ihjäl dom. MEN kommer det en på mig utbryter vild panik, då slänger jag till och med av mig mina kläder :s

Kommentera här: