Halloween-vem bryr sig?


Jag är ingen fan av sådana här helger som vi "adopterat" från USA. Jag är nog världens tristaste men jag tycker det blir så överdrivet och det blir mest kommersiellt.  Jag vägrar helt enkelt att gå på det där,  för mina pengar ska de i alla fall inte få. Sen är det så klart upp till var och en och jag kan förstå att barnen tycker det är lite kul att klä ut sig. Fast pumpor tycker jag är fina! Det piggar upp tillvaron med sina härliga färger, men dessa kan man ju ha ändå utan att det behöver vara Halloween.

Idag har jag i alla fall varit på spinning på Friskis. Även där hade de tagit fasta på temat och ledarna var iklädda diverse utstyrslar. Även spinningsalen var pimpade med diverse attiraljer i form av spindlar och spindelnät och efteråt bjöds det på godis i form av dödskallar, vampyrtänder och hjärnor.


Mona, en av spinningledarna, i sin Halloweendräkt...



...och med passande "strumpor" till.

Det var mitt andra spinningpass och idag var det inte alls så jobbigt som sist. Jag har ju hunnit vara ute och joggat tre gånger sen förra passet så kanske gjorde det sitt. Konditionen börjar helt enkelt bli bättre. Sen är ju Mona och Ingela så härliga så man kan ju inte annat än ryckas med. Riktigt bra pepping där!




Annelie och Stefan var också med på passet.


Och syrran var på plats och receptionen.

Ikväll är det min tur att göra middag och Görans tur att fylla år så nu ska jag bege mig till affären och handla alla ingredienser för middagen. Han fyller egentligen i morgon men vi firar i kväll eftersom han jobbar extra hela dagen i morgon. Önska mig lycka till med tillagningen av maten!

Tjingeling!
1 Malin:

skriven

Jag gillar inte heller denna kommersiella bit av firandet. Det blir för mycket av allting. Men det är fint med alla ljus i varjefall.

Hoppas matlagningen gick galant och Grattis till Göran!!!! Kram

2 Vicky:

skriven

Jag håller med dig, men pumpor kan man ju ha för färgrikedomens skull. Sen köper ju såklart barnen hela det amerikaniserade sättet med hull och hår :s

Grattis till Göran, och lyckönskningar om en fin start på den nya veckan.

Kramen

3 Moniqa:

skriven

Lycka till!! :-) hehe

4 Moniqa:

skriven

och grattis i efterskott får jag säga....!! :-)

Kommentera här: