Hälsodagar på Sundsgården

 

Här på Sundsgården har vi hälsoinspiratörer på jobbet varit i två dagar för att lägga upp hälsoarbetet för 2010. Det var två hektiska men riktigt trevliga dagar med många glada skratt. Vi har spånat fram en massa bra idéer men sen ska de ju förankras i verkligheten också så allt kanske inte går att genomföra.

Här några av oss vid morgonfikat. Smakade bra med nybakt bröd.


Man måste ju ha sig lite till livs även i konferenslokalen =)


En av dagarna hade vi Gunnel, en före detta gymnastiklärare, som föreläsare. Hon var otroligt inspirerande och så klart väldig erfaren och bara brann för hälsa och motion. De två timmarna hon pratade bara flög fram och det är en konst att få folk att hålla fokus så länge, men det lyckades hon jättebra med. Hoppas jag blir som hon när jag blir äldre. Hon var verkligen ett bevis på att man kan vara pigg och alert även om man blivit lite till åren. Hon hade verkligen en skön inställning till livet.

 

Härliga Gunnel i egen hög person.


Vi är cirka 15 personer som ska försöka få folk på jobbet att bli mer hälsosamma. Några kände jag sen tidigare men flera av dem var nya bekantskaper för mig. Alla verkar jättetrevliga och vi kommer nog att funka bra ihop som grupp.

 

Slavica passade på att fylla år, hela 39.


Jonas fyller på med lite vatten.


Frukt- och godisskålen. Bara att ta för sig.



Slavica, Mikael och Maria vid fikabordet.


Maria, Björn och Mikael på lunchpromenaden.

 

Vi passerade dessa, lite annorlunda "kossor". 


För att dra mitt strå till stacken dessa dagar höll jag föredrag om Hatha Yoga. Det var uppskattat och jag fick hela gruppen att göra solhälsningen med andning och allt. Jag var faktiskt imponerad över hur alla verkligen gick in för det och försökte. Jag som varit lite orolig hur det skulle gå hade verkligen oroat mig alldeles i onödan. Och hur ofta är det inte så? Tänk att man aldrig lär sig!

 

Här sitter vi och spånar som bäst. Jag i grön kofta.

 

När jag kom hem igår lade jag mig på spikmattan för att vila en stund och somnade så klart. Det var bara det att jag hade bestämt med Victoria och Sophia att vi skulle ut och käka en bit. Kvart i sju skulle vi ses och jag vaknade igen när klockan var kvart över sex. Gissa om det blev fart i kärringen! Blev bara några minuter sen ner till stan och vi fick en riktigt trevlig kväll med god mexikansk mat på Cantina. Det var halva priset på delar av menyn och för oss tre gick det hela på bara 235 kr!!!! Och då orkade vi inte ens äta allt, så mycket mat fick vi. Riktigt billigt och bra.

 

Victoria med bebis i magen, den 23 oktober ska hon ha, på min födelsedag för övrigt =)

 

Och Sophia, UTAN bebis i magen..hihi...


Ikväll har jag äntligen en ledig kväll och det är så skönt när man flängt hela veckan. Har sett på Idol och funderar faktiskt på att lägga mig tidigt så jag är någorlund pigg i morgon kväll när det äntligen är fredag igen. Tjohooo!

 

Tjingeling!

1 Vicky:

skriven

Haha, vad kul, hoppas hon får sin bebis på dagen då :) Jag gick över nio dagar med Gabbe, och det kunde lika gärna ha varit nio månader kändes det som då. Men det tog jag förvisso ikapp med Sam som är född i v 32. Suck, jag vill ha en till bebis!



Du verkar ha haft två kanon dagar för övrigt :)

Kramen

Kommentera här: