Att få uppskattning



Idag när vi kom till jobbet hade alla fått varsin sådan här fin bukett som en liten uppskattning på att vi jobbat så mycket den senaste tiden. Det känns bra att få lite bekräftelse på att vi gör ett bra jobb och det behövs inte mycket för att man ska känna sig uppskattad. Även denna helgen blir det jobb både lördag och söndag. Vi har massor att göra och jag undrar om helgen räcker för att vi ska komma ikapp. Det återstår att se.

Och så har det varit vår i luften idag. Plöstsligt slog det om och blev flera plusgrader. Fåglarna hade nästan fnatt när jag promenerade till jobbet i morse och solen tittade fram. Härligt! Men oj vad blött det blir med all snö som smälter.


Nästan så att man får vada fram...


...och utan mina gummistövlar går det inte.


Snön försvinner i alla fall snabbt. Gräsmattorna börjar redan synas på sina håll =)

Nu kikar jag på Let´s Dance och käkar godis samtidigt som jag läser gamla dikter som jag skrivit. Kommer nog att lägga ut några här i bloggen så småningom.

Tjingeling!
1 Vicky:

skriven

Hu, så jag fasar inför snösmältningen här uppe.. Jag tror man får leta rätt på flytvästen till dess!



Jätte fina blommor :)



Kram

2 Linnéa:

skriven

tjingeling, från tingeling.. med massa kärlek!

Kommentera här: