Mysig heldag med syster

Har haft datorn inne på service därav den dåliga uppdateringen. Men nu är datorn som ny igen. Tjohoo! Jag skulle också behöva lite service, går det att ordna tro?

Igår hade jag och syrran en riktig heldag. När jag slutat mitt jobb tog vi bussen från stan till Hittarp för att sedan ta oss tillbaka in till stan fotledes. En riktigt trevlig promenad men vi trodde nog att den skulle ta lite längre tid. Här kommer i alla fall lite bilder på vår promenadväg.


Vi startade nere vid hamnplanen i Hittarp..


..där vi sedan promenerade längst havet.




Jag var nog ornitolog i mitt förra liv =)


Eftersom ingen av oss ätit sen frukost var vi ganska snart fikasugna.


Då ska vi se vad vi kan hitta för smått och gott.


Baguetter, ost, salami, råkost och lite kalamataoliver åsså kaffe på det.
Kan det bli mycket bättre?




Livet när det är som bäst =)




Japp! Dags att röra på påkarna igen.


Jodå, ganska kuperat på sina håll.


Kronborg Slott, Helsingör.


Nästan uppe..Pust!


Här gäller det att hänga med.

När vi kom en bit efter Pålsjö slott var det dags att ta sig upp på Landborgen istället. Och nu försvann molnen och det blev riktigt varmt och skönt. Så vi satte oss på en bänk med utsikt över sundet och lapade sol en stund.


Utsikt från bänken.

Maskros med insekt.

När vi väl kom tillbaka till stan var det fullt med folk eftersom det var studentbal. När vi kom över Sundstorget så fick vi se alla studenter i deras fina kläder och håruppsättningar. Plötsligt hade klockan gått alldeles för fort så vi fick slänga oss på våra cyklar för att åka hem för ett snabbt klädbyte. Vips var man ombytt och klar för nästa äventyr nämligen premiären för Sex And The City 2. Syrran hade fixat varsin biljett till oss och det bjöds på såväl snittar som rosévin.




Det bjöds även på popcorn för de som ville.


Och det ville jag ju =)


Syrran offrade sig också på en låda...hehe..

Filmen var helt okej och man fick sig några goa skratt. Samantha är ju min favorit och är bara så härlig och fäller en och annan skön kommentar. Men jag gillade nog ettan bättre då jag tycket denna tog ut svängarna lite väl ibland. Helt klart underhållande i alla fall.

Så var det helg igen och ingenting inbokat. Dagar att fylla med vad som faller en in med andra ord. Det gillar vi!

Tjingeling!
1 Ulla:

skriven

fina naturfoton..förstår du njuter nu.....jag måste nog se om jag kan hitta nån jag kan gå på bio med...=)

Kommentera här: