Nya klockor

Har fått hem två klockor som jag beställt över nätet. Kul med lite färg så här på sommaren. Vad tycks?

 

Vaknade redan vid sju i morse och sen var det lögn att somna om. Göran skulle med ett tåg till Göteborg så när han gått gick jag upp och käkade frukost, kollade lite på tv och tog det allmänt lugnt. Ganska skön start på dagen faktiskt. Tog mig sen ner till stan och körde ett step-pass med Moni. Riktigt kul pass med lite klurigare koreografi. Men jag satte den och det var så kul! Efter passet hängde jag lite med syrran som jobbade i reception, tog en kopp kaffe och snackade lite skit innan jag cyklade hemåt igen.

De hade lovat vacker väder idag men inte förrän nu på seneftermiddagen har solen kommit fram. Jag gjorde mig en smoothie och satte mig en stund på balkongen så att man i alla fall får lite solljus på sig. Nu är det snart juni och ingen riktig sommarvärme i sikte. Sommaren kommer att bli så kort! Och imorgon blir det regn hela dagen. Fyfan, vad less jag blir! Jag och Sophia har spetsat in oss på promenad imorgon men det skiter sig väl då.

Min smarriga smoothie gjord på hallon, banan, färsk apelsinjuice och lite mjölk. Mums!

 

Nu kommer snart Göran hem men jag misstänker att han kommer att vara ganska trött efter en heldag i Göteborg. Han är löjligt kvällstrött också, så oftast så lägger han sig före mig på helgen. Jag vill gärna vara uppe lite längre på helgerna när jag vet att jag får sova nästa morgon. Nu vaknar jag ju oftast tidigt ändå, men känslan av att inte behöva ställa någon klocka är ju så skön. Tänkte spana in en svensk långfilm på svt2 som heter "Dag och Natt" med Mikael Persbrandt, Sam Kessel, Maria Bonnevie, Michael Nyqvist och Lena Endre i rollerna. Kanske kan vara något?

 

Tjingeling!

 

 

 

 

 

Kommentera här: