Sophia

Igår käkade jag och Sophia lunch på Haket och vi blev sittande där ett par timmar. Vi hade mycket att ventilera eftersom vi inte hunnit ses på ett tag. Givande samtal som innehåller både glädje och sorg men ack så nödvändiga när man som både jag och Sophia vill utvecklas som människa. Vi har hittat en fin balans mellan oss där vi både ger och får och det är väl så en bra relation ska se ut. Jag är glad för hennes framgångar och hon för mina och vi vill hjälpa när någon av oss har det tufft.

Det gäller också att lägga samtalen på en nivå där man är ärlig och säger vad man tror och tycker. Ibland kan sanningar och insikter vara smärtsamma men de måste upp till ytan för att förändring ska kunna ske. Det är ingen mening med att bara sitta och hålla med varandra för det blir ingen hjälpt av. Det är det vi är så bra på, att säga varandra jobbiga sanningar där vi både inser att det bara är med goda avsikter.


Tack Sophia för att du är en så vacker och fin vän <3
1 F:

skriven

Fint! Viktigt med vänner

2 sophia:

skriven

åh vad rörd jag blir nu!! tack själv för att du finns, fina du!

3 Ulla:

skriven

ja fina vänner ska man hålla hårt i...det är de som håller kvar en när det stormar...

Kommentera här: