Aktiv söndag

Vilket väder det varit idag! Jag har njutit varenda sekund av det och varit ute så mycket det går. Jag och Göran for iväg en sväng, körde av vid Hässleholm och hamnade vid ett strövområde som heter Vedema. Konstigt att man kan åka bara några mil och det går från barmark och ett par plusgrader till rena snölandskapet och fem minusgrader.


Framme!


Japp..bara till att börja gå.


Mycket snö men skare, så det funkade att gå ändå.






Okeeeej...undrade just vad den gröna tunnan var till för ;-)


Det var ganska kuperat på sina håll.



Väl tillbaka i stan ringde jag Sophia eftersom vi hade bestämt att ses idag. Jag tog cykeln bort till henne bara för att vända i dörren och gå ut i det vackra vädret igen. Vi drog oss ner i Norra Hamnen där det var fullt med folk som var ute för att fika och strosa.


Uteserveringarna var välfyllda.


Vy över hamnen.


Ett par tjejer som slagit sig ner på soldäcket vid Gröningen.

I höjd med fria bad mötte vi Louise, Martina och Cecilia så vi vände och hade sällskap med dem tillbaka in till stan. Jag var fikasugen men alla var hungriga och ville hem till sitt så jag och Sophia gick hem till henne där vi drack lite te och den numera obligatoriska fruktsalladen. Efter lite snack och uppdatering cyklade jag hemåt. Kikade in till syrran en snabbis på vägen. Hon var inte i form, förkyld som attan.

När jag kom hem hade Göran fixat mat så det var bara att slå sig ner och käka. Kvällen har jag spenderat framför tv:n. Kikade på Solsidan och ser nu filmen Blood Diamond som är väldigt bra men mycket omtumlande. Får se om jag pallar se klart den för den håller på till 23.50. Har ju sovmorgon imorgon så det ska nog funka.
1 Lillasyster:

skriven

Visste att dina bilder låg här hihi (läs min blogg).



Fina bilder som sagt, bättre att se dom här än i kameran.

Länge sen jag var så hör förkyld, ögon och näsa rinner heeela tiden. Blir så j..la förbenad och irriterad.



Ring sen, det är sååå tråååkigt här hemma! =/

Puss

2 Madelen:

skriven

Jättefina bilder =) En fin söndag.



kram

3 Trixie:

skriven

Så fina bilder... Jag fick nästan vårkänsla igår :D

Kommentera här: