Läste om skratt att det....

  • Stärker vårt immunförsvar.
  • Löser spänningar och stress på ett mycket effektivt och positivt sätt.
  • Minskar risken för utbrändhet.
  • Löser isolering och nervositet.
  • Reducerar konflikter och skapar samhörighet.
  • Gör oss mer kreativa, och ger oss positiv energi.
  • Ökar lungkapaciteten. Skratt ger god träning och kan jämföras med jogging eller rodd.
Hur ofta skrattar man sådär riktigt gott? Jag gör det faktiskt inte så ofta, men varje gång jag gör så tänker jag hur skönt det är. Det kan gå långt mellan gångerna jag riktigt vrider mig av skratt, ni vet när man får så där ont i magen men ändå inte kan sluta.
 
Har funderat lite på det där hur det kommer sig att en del har så nära till att skratta medan en del aldrig tycks göra det. Någon som har en teori om det? Aja, inga stora världsproblem precis, typiskt mig att fundera på så där konstiga saker.
 
/Nattuggla
1 Trixie:

skriven

Samma här, inte ofta de händer men när jag väl gör det så är de så himla härligt..

Kommentera här: