Hos tandläkaren

Har haft en lugn skön och slapp helg. Så skönt att bara vara inne i soffvärmen när det snöar och blåser utanför. Har kollat på film, sett på tv och läst.
 
Idag var det dags gör tandläkarbesök. Efter några röntgenplåtar och en översyn konstaterade min tandläkare att jag inte hade några hål och att sköterskan bara skulle ta bort tandsten. Att ta bort tandsten är banne mig värre än att laga hål, allrahelst när man som jag har superkänsliga tandhalsar. Sköterskan förbarmade sig över mig och tog den "manuellt" istället för den där hemska saken som ser ut som en borr och sprutar vatten. Hua, jag ryser bara jag tänker på det.
 
Tror ni inte, att när jag sitter där kommer min tandläkare tillbaka och säger; "jag kollade och jämförde röntgenplåtarna med förra året och jag vill dubbelkolla en tand". Och vips så hade han lika förbannat hittat ett hål. Fy vad besviken jag blev. Så nu kommer hela kalaset att sluta på 3000 härliga kronor som jag kunde ha gjort något myyyycket roligare för. Riktigt surt!
 
Ikväll har jag masserat en jobbarkompis och hon stannade en stund och vi snackade lite om ditten och datten. Trevlig måndagkväll med andra ord.
 
Nu är det bingen som gäller. Nattinatt!
 
1 Lillasyster:

skriven

Helt otroligt så mycket pengar för att ta lite tandsten och laga ett hål =(

Kommentera här: