Vi tar det väl från början!

Man vet väl när man ska ta semester hörrni! Vilket väder jag haft. Livet underlättar ju avsevärt när man kan vara utomhus utan att frysa eller blåsa bort.
 
Har varit ute på vift i en vecka och det började förra måndagen med att jag tog bussen ner till Göteborg för att möta upp Annelie, Pontus och Sixten som hade mellanlandat där för att fortsätta hem till Vallentuna. Vi träffades inne på Trädgårdsföreningen i ett strålande Göteborg. Är ju lite hemma för mig då jag bodde där i åtta år på 80-talet.
 
Trädgårdsföreningen levererade. En oas mitt i stan.
 
 Så fick jag äntligen träffa mina bästa <3
 
Det blev lite ändrade planer, för en av Annelies vänner i Åmål, Magda, ville så gärna träffas så det blev raka spåret dit istället för till Vallentuna. Tur att jag har Bettan! Ringde henne och sa "nu kommer jag!" och det var inga som helst problem. Det kallar jag en riktig vän!
 
Väl framme i Åmål mötte vi upp Stefan, Magdas man, på XO Café där vi käkade lite lunch.
 
 Lilla matvraket väntar otåligt på något att äta..hihi..
 
  Haha..Greta och Pontus ser också lite anfäktade ut!
 
Och heter man Carina och är i Åmål, där jag för övrigt bodde i 17 år, träffar man på en massa bekanta. Blev särskilt glad när jag träffade på Håkan med familj. Har inte träffat honom på flera år då han flyttat till Stockholm.
 
 Världens bästa Håkan...
 
 ...och hans supertrevliga sambo Anna och deras fina barn.
 
Vi hade en trevlig stund och ett väldigt givande samtal. Älskar sådana där spontana händelser! Fick skjuts bort till familjen Gunnarsson där lilla familjen redan var på plats.
 
Här har vi familjen Gunnarssons utsikt över Vänern. Idyll!
 
Stefan hade plockat vildhallon som serverades med glass för de som ville.
 
Mot kvällningen for jag hem till Bettan för att installera mig hos henne. Så kul att ses! Blev häng i soffan och en massa snack innan vi gick och lade oss.
 
Dag två i Åmål och jag gick upp tidigt och tog mig ut till mitt älskade Hanebol för en löptur. Vilken lycka att var där igen. Som jag saknar de där spåren. Så många mil man avverkat där!
 
Östra Åsen...snart framme i spåren vid Hanebol.
 
 Så fint och som njöt!
 
 Mmmm...kan nästan förnimma doften...
 
Resten av dag två tillbringades först på XO där vi lunchade och sen ute hos familjen Gunnarsson. På vägen in till stan tog jag en sväng in till min vän Maggan. Hon var den jag hängde mest med när jag bodde i Åmål och vi har verkligen delat så mycket. Saknar verkligen detta!
 
Onsdag morgon och dags att åka mot Vallentuna. Men hann hälsa på hos Gunilla i hennes inredningsbutik och tapetseri. Jätteduktig tjej och väldigt trevlig. Han med lite snack innan jag blev hämtad av dottern med familj för resan mot hemmet.
 
Vi blev hungriga så i Örebro stannade vi för lunch. Hittade ett jättemysigt ställe som heter Kungsgatan 1, fin uteservering och god mat. Blev väldigt överraskad över hur fint det är i Örebro. Har ju varit där förut men under andra omständigheter.
 
Här skymtar Örebro slott i högre hörnet.
 
 Fräckt inslag. Gummianka gjord av gamla bildäck.
Sixten med pappa Pontus poserar.
 
 Väldigt lummigt och grönt!
 
Bara älskar det här stuket!
 
  Mätta och belåtna.
 
Det hann bli sen eftermiddag innan vi var framme i Lindholmen. Inte så mycket mer än att packa in så var den dagen slut. Och om dagarna i Vallentuna ska jag berätta mera i nästa inlägg.
 
Skönt att vara hemma men oj vad jag saknar!
1 Lindis:

skriven

Ja, det blir väl tomt såhär efteråt och man saknar mer då än annars... fast man nyss setts... Ser ut som du har haft det jättefint, kram

Kommentera här: