Stormigt och mera slarv

Sådärja! En ny vecka har kickat igång och vi har kommit in i december.
 
Igår kväll drog stormen Gorm över Skåne och det var en ilsken en. Fy vad rädd jag var! Ett tag hade jag nästan panik, då jag var helt säker på att fönsterrutorna skulle ge med sig. Oj så många tankar som hann passera om hur jag skulle göra om detta skulle hända. Det ösregnade, så hade olyckan varit framme hade man ju fått hela lägenheten full av vatten dessutom. Tack och lov hände det inget men oj vilken kraft naturan har. Där har man inte mycket att sätta emot. Inte förrän nu i eftermiddag har det slutat att blåsa så nu kan vi förhoppningsvis pusta ut för den här gången. Många har drabbats väldigt hårt av vinden som uppnådde orkanstyrkor. Skänker alla dessa en tanke!
 
Och så har Carina Slarv varit i farten igen. Den här gången har jag tappat bort min nyckelknippa. Det var när jag var ute i fredags och skulle gå hem som jag märkte att jag inte hade dem längre. Vilken tur att jag har en extra hemnyckel hos min granne Sara som var vaken och kunde släppa in mig. Även min tag till jobbet satt på knippan. Så trist! Så nu återstår det att se om någon vänlig själ lämnar in dem. Suck!
 
Avslutar med lite mysbilder här hemifrån;
 
Så mysigt sken från den här lyktan.
 
 Min nya ljusbricka.
 
 Vardagsrumsfönster.
 
 Har alltid frukt hemma =)
1 Lindis:

skriven

Trist med både stormen och nycklarna....

Kommentera här: