Det tar sig!

Idag när jag kom hem hade hantverkarna äntligen tagit bort plastdörrarna med dragkedja som suttit som som skydd från dammet plus golvskyddet som legat i hallen. Så skönt att slippa krypa igenom plasten varje gång man ska ut från vardagsrummet och in i köket!
 
Hallen för ett par veckor sedan och idag.
Fattar ni vad mycket damm!
 
 Gamla badrummet innan rivning.
 
Så här långt har de kommit idag.
 
Det som varit svårast är att beställa porslin, duschvägg och skåp eftersom badrummet är så litet (3 kvadratmeter), vilket såklart begränsar mig en del. Här är i alla fall några mina val.
 
Tvättställ och badrumsskåp.
Bild lånad från nätet.
 
Perfekt med lådor under tvättstället. 
 
Ny toalettstol har jag också beställt. Det blir nog bra detta. Måste säga att det flytit på riktigt bra. Trodde nog att det skulle vara värre ändå. Sådär kul att springa ner i källaren varje gång man behöver gå på toa. Duschat har jag gjort på Friskis och på jobbet. Ska bli så skönt när det är färdigt. Flyttar nog in i badrummet sen..haha...
1 Ulla:

skriven

Ja hua! Glömmer aldrig när de skulle göra stambyte på toan i Falkenberg. ..8 v med byggdamm å fanskap. ..usch lider med dig....men!!! Det är värt det i slutändan.... fint blir det...så fräscht att man kan äta på golvet

2 The eyes of truth:

skriven

Förlåt Ulla, jag brukar försöka låta bli att leka språkpolis, men det blev lite för kul för att låta bli just här. Det kan vara värt det i slutändEn (tidsmässigt). Även för slutändAn (fysiologiskt) kan en trevlig toalett vara positivt... ;)

Kommentera här: