Grymma Emma

Är helt mörbultad i kroppen efter att ha kört två grymma pass med vår gästinstruktör Emma Johansson idag på förmiddagen. Ojojoj...säger jag bara. Hon är min stora idol. Ja, näst efter Sixten då förstås ;-)
 
Vi började med en timmes "Functional moves", ett pass som är upplagt efter hur kroppen är byggd och fungerar. Målet är att stärka och balansera kroppens alla funktioner. Man tränar styrka, kondition, stabilitet, rörlighet och balans i ett och samma pass med hjälp av stepbräda, hantlar och egen kroppsvikt. En riktig genomkörare med andra ord.
 
Det var många nyfikna som kom för att testa.
 
 Lite happenings dagen till ära. 
Här kunde man testa olika smaker av energidrycken Celsius.
 
 Här något annat som marknadsförs.
Hann inte kolla upp vad det var.
 
 Systrarna Taxén är laddade.
 
 Nu är vi på gång med Functional Moves. Peptalk?
 
 Stefan ser glad och laddad ut. Alltid!
 
 Sven-Olof, flitig besökare på Friskis. 
 
 Och här huvudpersonen själv, Emma Johansson, som förklarar passet upplägg.

Höjdpunkten var i alla fall dance-aerobicpasset. Så jäkla kul och ösigt värre. Den första filmen är första halvan av koreografin som syrran filmat. Jobbigt må ni tro, särskilt när man kört ett tufft pass innan. Huu...
 
Andra filmen är hela koreografin som jag filmat själv.
 
 
Tack Emma för din härliga personlighet och energi!
1 The eyes of truth:

skriven

Först tänkte jag bara säga, ifall du inte redan märkt det, att jag mailat. Det blev inte en hel bok, men ja...lite så där, eh...halvlångt kanske ;).

Sedan en kommentar till blogginlägget. När jag var 18 år gick jag på mitt första och sista gympa-pass. Fanns lite olika nivåer att välja mellan. Jag tänkte kaxigt, att klarar jag springa 5 km på 18 minuter så vill jag inte ha ngt pass för folk med höftproteser och stelopererade ryggar, så jag skrev upp mig på tuffaste som hette "järnjympa". Efter 5 minuter flåsade jag som ett ånglok i maxfart, och fick fuska på alla övningar. Där framme stod ledaren och studsa och for. Vila var det inte tal om en enda sekund. När hon tyckte vi gjort tillräckligt många höga hopp, var det bara att slänga sig ned och köra armhävningar osv.

Träningsvärk kommande dagar gjorde mig uppmärksam på hur många olika muskler vi har i rörelseapparaten... det plus att jag bestämde mig för att aldrig förnedra mig själv på det sättet igen, var visdomarna från min korta gympakarriär.

Kommentera här: