En tanke inför det nya året

 
Något som verkligen gör mig ledsen, och som jag har känt av länge, är hur lite vi kommunicerar numera. Vi bryr oss mindre och mindre om varandra vilket skapar stora avstånd mellan oss människor. Inte undra på att våra relationer blir komplicerade när vi inte samtalar med varandra längre. Var och en står sig själv närmast i alldeles för stor utsträckning.
 
Själv älskar jag djupa samtal om livet och varför vi människor känner och gör som vi gör. Där vi hjälper och stöttar varandra igenom svårigheter här i livet.

Många som har det svårt ger upp i sin kamp att träffa på det människor som verkligen vill hjälpa. istället för att söka den hjälp man faktiskt har rätt till accepterar man istället sin situation då man stöter på patrull om och om igen. Tragiskt! Kanske något att tänka på nu när vi står inför ett nytt år.
 
 
Tala med varandra, hjälp varandra, ge inte upp och ge bara kärlek <3
1 Ulla:

skriven

Håller fullständigt med dig....känner också avsaknad av det...kram!

2 Lindis:

skriven

Alla får inte den hjälp man ska ha rätt till, jag vet med mig och flera andra, en valde att ta sitt liv pga det lämnade efter sig två små barn... det är tragiskt, det är inte bara att kräva in rätten till hjälp och stöd alla får inte den chansen, tyvärr ser vården ut så idag... Kram

3 Åsa Andersson:

skriven

Ja att sitta ner och samtala är något vi gör alldeles för litet, att få lyssna, berätta och reflektera tillsammans med en medmänniska är fint. Kram.Åsa

Kommentera här: