Systerhäng med PW och fika

Vaknade redan sju i morse, på min enda sovmorgon på hela veckan. Gick upp och lade mig i soffan och kollade på en dansk serie jag snöat in på. Somnade om tills syrran ringde och väckte mig halv elva. Så skönt det är att sova! Hon var sugen på en powerwalk så jag slängde i mig lite frukost och mötte upp henne vid Olympia en timme senare.
 
Syrran är på hugget nu när hon är bättre i sitt knä =)
 
 Nu är vi snart nere vid havet. Fint hus!
 
 Pålsjöbaden med kallbadhuset. Vi såg ingen som badade dock.
 
 Strandpromenaden åt andra hållet, mot stan. 
 
 Även syrran var i fotartagen!
 
 I höjd med Gröningen! Här ligger man och gassar på sommaren.
 
 Håller utkik! 
 
 Framme i Norra Hamnen.
 
 Norra Hamnen från andra hållet.
 
Här stannade vi och tog en fika på Espresso House, jag en latte och syrran drack té. Hon kör en detoxkur i tio dagar och dricker bara en massa té och juicer i ett par dagar till, innan det är dags för upptrappning.  Blev sittande där i säkert en timme innan vi drog oss in mot stan.
 
Syrran med témuggen i högsta hugg!
Ny inredning på EH sedan jag var där sist.
 
Väl inne i stan, trillade en av oss dit på lite shopping. Ett par jeans och en topp blev det bestämt. Säger inte vem av oss, men namnet börjar på A och slutar på E...hahaha..
 
Har lagat mat och pratat med lilla familjen på Facetime och nu ska jag byta lakan. Visst är det bland det skönaste som finns att lägga sig i renbäddad säng! Mmmm...
1 Lindis:

skriven

Underbart att lägga sig i en renbäddad säng jaaaa!!!

2 The eyes of truth:

skriven

Eftersom jag struntar i den för naturen helt ofarliga koldioxiden, men är mkt noga med att vara miljövänlig däremot, så använder jag inte mjukmedel vid tvätt. Följden blir dock att första natten med nytvättade sängkläder (bomull) så är tyget lite strävt och obekvämt. Efter 1-2 nätter däremot, sover jag gott i våra Dux-sängar (fast jag sover nästan lika bra i soffan också).

Angående detox, så bör jag nog inte skriva så mkt. Nöjer mig med att jag skulle undvika de flesta te-sorter och inte minst juicer. Är ju viktigt att nolla insulinet och sänka IGF-1, vilket inte går om man dricker juice - kan rent av bli tvärtom. Stannar där, innan jag skrivit 2 sidor om saken...

Kommentera här: