Tålamod Carina

 
Okej, nu är mars månad också slut snart och kylan vill inte riktigt släppa taget. Folk, inklusive jag själv, går fortfarande i mössa, vantar och halsduk och vinterjackan hänger ännu med. Jag känner mig så otålig och olustig. Vill verkligen ha värme nu, bara kunna sticka fötterna i ett par skor när jag går ut.
 
Jag plågas även av en fruktansvärd trötthet, men det är samma sak varje år veckan efter vi ställt om till sommartid. Hur känslig kan man vara? Att en ynka liten förlorad timme kan göra sådan skillnad! Tålamod är verkligen inte min starka sida. När jag vill att något ska hända vill jag att det ska ske NU. Helst igår!
 
Nu är det bara två dagar kvar att jobba innan jag åker upp till Vallentuna. Jag och syrran bilar upp tillsammans på lördag morgon då hon ska till Uppsala. Ska bli mysigt! Är ledig måndag och tisdag så att det blir lite extra tid. Tyvärr är Sixten hängig, feber och hosta, så jag hoppas att han piggnar på sig innan jag kommer på lördag. Barn brukar ju tillfriskna ganska snabbt.
 
Sovande ängel <3
 
På jobbet är kunderna som galna på att ringa. Svarar i telefon non-stop från det jag kommer på morgonen och tills jag går hem.
 
Nu stänger jag klagomuren för den här gången. Nya friska tag får det bli!
 
Bild: Pålsjöbaden, Helsingborg

Kommentera här: