Inte sämre än att jag kan ändra mig

Veckan som gått har varit mer hektisk än på länge. Galet ruschigt på jobbet och på språng varje kväll på olika träningspass och obligatorisk jobbpass på Friskis. Hej och hå! Ibland blir det bara för mycket helt enkelt och känslan att gå ut från jobbet igår och ta helg var så skön!
 
Jag och Björn hade bokat in biobesök och valet föll på "Fantastiska vidunder och var man hittar dem" med samma regissör och procucenter som gjort Harry Potter-filmerna. Har inte sett någon Harry Potter-film eftersom fantasy inte tillhör den genre som normalt tilltalar mig. Men någongång måste man ju saker en chans men jag kan säga att jag var skeptisk. Dessutom är filmen över två timmar lång, så döm om min förvåning när filmen var slut och det kändes som att det bara gått drygt en timme. Vad hände liksom! Effekterna är många och snyggt gjorda och man dras med i historien ganska snabbt och jag måste säga att jag var positivt överraskad när jag gick därifrån. Härligt!
 
Underbara Eddie Redmayne i huvudrollen. Som gjord för rollen om ni frågar mig!
 
Ingen mat sedan lunch mer än en låda popcorn på bion gjorde att vi var hungriga efter filmen. Det slutade med en varsin sallad på Paolo's och ett glas cava för mig och en öl för Björn. Jäkligt mycket folk ute i svängen. Syntes att det var lönefredag!
 
Väl hemma blev det tre avsnitt av "The Fall" på Netflix. Så jäkla spännande serie. Rekommenderas!
 
Blev inte så många timmars sömn innan klockan ringde halv åtta i morse och det var dags att pallra sig iväg till lördagsträningen. Idag var det Mona som stod för cirkelfysen och banan lagd med mycket möda som vanligt. Fantasin är det inget fel på när man heter Mona! Haha..
 
Vad gör man om man inte sover tillräckligt på nätterna, jo däckar halv fem i soffan och vaknar först klockan åtta. Så jäkla traschigt! Hann i alla fall få upp julstjärnan i fönstret innan jag somnade. Gud så produktivt! Min adventsstake fungerade däremot inte. Suck! Jaja..ingen stor sak men ändå irriterande när saker inte fungerar.
 
 
Och nu återstår att se när jag kan somna inatt. Läsa bok?
1 Lindis:

skriven

jag somnade efter 02 inatt.. Kanske jag också gillar filmen har inte sett varken hobbit harry potter och ringen filmerna =)

Svar: Tycker absolut du ska ge denna en chans i alla fall =)
Carina Taxén

2 The eyes of truth:

skriven

Hur kan du säga att Fantasy inte är din grej om du inte undersökt den? Visst finns det mkt skräp, precis som i vilken genrer som helst. Även om det är samma författare, så rekommenderar jag personligen inte att undersöka Potter-filmerna - de är barnsliga, tråkiga och saknar existentiellt djup.

På samma sätt med Tolkien. The Hobbit, skrevs som barnbok, och den är otroligt seg och ganska trist.

Sagan om ringen däremot, skrevs till en lite mer vuxen läsarskara och har ett helt annat djup. DÄR börjar man, och ser hela den trilogin. Efter det vet man om man gillar fantasy eller ej.

Så min fråga blir, har du sett Sagan om ringen/Lord of the rings? Om svaret är nej, så har du med största sannolikhet ngn i vänskapskretsen som har dessa på DVD att låna över julen. Om du inte har ett bra ljudsystem till TV:n, så rekommenderar jag hyfsade hörlurar istället - för ljudeffekterna är viktiga, och filmmusiken är detaljskriven ibland ned till minsta ansiktsuttryck.

OM du har sett denna trilogi och tyckte den var trist, då har du på fötterna för din åsikt, och jag respekterar att smaken är olika helt enkelt.

Kram/ M

Svar: Har nog haft förutfattade meningar ja. Har svårt för sådant som inte är "på riktigt" men denna var väldigt underhållande med många effekter tack vara 3D-glasögonen! Har inte sett Sagan om ringen nej, men försökte mig på att läsa första boken för ett antal år sedan men fick ge upp. Kunde inte hålla isär alla karaktärer och alla dessa namn. Haha...Kram!
Carina Taxén

3 The eyes of truth:

skriven

Jag har inte heller läst böckerna (förutom Bilbo/The Hobbit när jag var liten). Och jag vet många som älskar LOTR-böckerna, men också många som älskar filmerna samtidigt som de tycker precis som du (och sannolikt jag också ifall jag läst dem) att de är röriga, okronologiska och småtrista. Filmerna har skrivits i en form som är lättare att hänga med i och mer flyt, till "hardcore-nördarnas" förtret, som gnäller "så där ska det inte vara enligt böckerna, usch och fy"

Men jag törs nästan lova, trots att jag vet att din film-/seriesmak skiljer sig från min. Att du kommer tycka filmerna är MINST godkänt bra - sannolikt mer än så. Mittenfilmen "Sagan om de två tornen" tycker jag är bäst, men kan erkänna att vid ett tillfälle utkämpas en strid mellan två arméer, och hur välgjord denna extremt långa scen än är, så har jag spolat fram lite i den när jag sett filmen igen, för krigsscener är inte min tekopp - jag vet, det är omanligt av mig, hehe. Lika tråkigt är det med långa biljakter (inte för att sådana förekommer i denna förhistoriska tid), och då är jag ändå mkt bilintresserad i allmänhet.

Så en utmaning: Låna Sagan Om Ringen-filmerna av ngn vän, och om du tycker de är skittrista så skickar jag 100 kr till dig för bortkastad tid. Hobbitfilmerna däremot är tradigare, om än välgjorda så klart.

Kommentera här: