Pålsjö levererar när hösten är som bäst

Kände direkt när jag tittade ut i morse att det skulle bli en dag med vackert väder. Det gäller att smida medans järnet är varmt, så jag och syrran bestämde oss raskt för att ta en lång promenad i Pålsjö skog. Cyklade över till och var hos henne redan klockan tio. Helt vindstilla ute och solen värmde sådär underbart skönt och så alla vackra färger på det. Kan det bli mycket bättre?
 
Jag ställde cykeln kvar hos syrran så vi gick först från henne till Pålsjö. Det är tipspromenad varje söndag så det var en del folk i omlopp trots att vi var relativt tidigt ute. Härligt att se alla barn (och vuxna med för den delen) leka i löven. Gör mig varm i hjärtat när något så enkelt tar fram leklusten och barnet i oss. Vi såg en mamma och en tonårsdotter lägga sig ner på rygg i löven för att ta bilder uppifrån. Såg så härligt ut och de skrattade högt där de låg helt obekymrade över oss andra som passerade. Big smile =)
 
Framme vid Pålsjö skog!
 
 Man kan alltid finna nya vägar ;-)
 
 Så inbjudande..
 
 Syrran instagrammar =)
 
 Jag med kameran i högsta hugg.
 
 Nu snackar vi rotsystem.
 
 Fina syster <3
 
 Mmm...
 
 Härligt med solljuset som speglar sig i löven.
 
 Kan man få nog av detta?
 
 Här har vi kommit ut på Landborgen.
Bra sikt över till Helsingör i Danmark idag.
 
 Naturen är bra mäktig.
 
 En som sticker ut! Ovanligt med helsvarta kor (läs tjur).
 
 Syrran pratar med barnbarnet Lilly på Facetime =)
 
 Bestämde oss för en fika på våffecafét Pålsjöpaviljongen.
 
 Helt perfekt med en filt runt benen.
 
 Tjena!
 
 Helt underbart att sitta där och småprata. 
Var inte i närhetena av att frysa.
Tack syster för en fin promenad och fika.
 
Var hemma först vid halv två så vi var ute i över tre timmar. Eftermiddagen har ägnats åt hemmet med allt vad det innebär. Syrran har fått ont i en axel så imorgon har jag bokat yoga med Micke. Ska bli skönt, då jag behöver det så mycket! Andas och bara vara i stunden. Bäst!

Kommentera här: