And life goes on....

 
Vi har så många valmöjligheter i livet. Gång på gång hamnar vi vid vägskäl. Ibland gör vi bra val andra gånger kanske valet blir mindre bra. Förhoppningsvis kan vi ändå reflektera, lära oss något. Men så finns det annat som vi inte kan välja, eller välja bort heller för den delen. Händelser som vi inte kan styra över, som vi ens inte kan förutse, ana eller ens fantisera om.
 
Ibland kan jag känna en sorg över det val jag själv inte fick göra. Lite kränkt sådär. Både över saker jag inte ville men även över sådant jag verkligen ville, men som aldrig blev en valmöljliget av olika anledningar.
 
Andra gånger tvingas man att välja, bara för att fylla bottenlösa hål. Visst kan man försöka fly, men jag tror inte på det. Det är när man är i saker, både glädje och sorg, man utvecklas.
 
Den där nya morgonen kommer alltid, igen och igen. Jag kliver upp, igen och igen. Som en maskin utan avbrott. Ibland gnisslar och smäller det, och utan oljan i maskineriet, alla nära, kära och livets äventyr, skulle den braka ihop.
 
Och just nu är jag bara så otroligt tacksam för varje dag jag får vara så här lycklig!

Kommentera här: