Det här med dejting och dejtingsidor

 
Numera när det kryllar av dejtingsidor och appar där man kan träffa en partner, verkar många ha kommit på att det är ett utmärkt sätt att hitta snabba lösningar på hur man kan få ut mesta möjliga med minsta möjliga ansträngning. Om det sen inte passar, om det finns den minsta lilla grej som inte faller oss i smaken, då går vi vidare och smakar på nästa bit i chokladasken. Ingenting för en känslomänniska och romantiker som jag.

Många tycker att det helt okej och nästan dumt att inte ha ett par tre stycken att bolla med och underhålla samtidigt. Någon att ha i rockärmen utifall det skulle skita sig med nummer ett liksom. För mig, som vill att mannen ska vara genuint seriös, känns det föga intressant.
 
Ja vet att man kan träffa någon via en dejtingsida, jag har själv gjort det. Men chansen att lyckas träffa rätt snabbt är rätt liten. Antingen så hoppar man på det tåget, går på några nitar och låter självförtroendet få sig några törnar. Eller också sitter man lugnt ner i båten och låter allt hända av sig självt och när man minst anar det. Jag tror att det som är meningen, det sker.

Oavsett hur man söker partner uppskattar jag personlingen att mannen tar sig tid att försöka lära känna mig och har en vilja att träffa just mig. Jag skulle inte uppskatta om mannen samtidigt sitter och agnar bete till en hel hög andra kvinnor som råkar ha en trevlig bild, ett snyggt yttre eller skriver bra. Jag vill känna mig utvald och kan inte tänka mig att vara en i någons lilla skara. Där skulle jag backa direkt.
 
Självklart dömer jag ingen som väljer att leva på det sättet. Det är upp till var och en. I alla fall så länge man är tydlig med det, och inte sårar någon. Det är viktigt att mötas på samma villkor när det kommer till kärlek och sex. Där måste vi ta ansvar för varandra och inte invagga varandra i falska förhoppningar.
 
Leve kärleken, leve romantiken <3
1 Lindis:

skriven

Mycket tänkvärt här!!! Kram

2 Ulla:

skriven

Helt min inställning också och när jag upptäcker att man är en av många svalnar intresset snabbt...vet bara inte var man träffar någon annars...jag verkar inte vara raggningsbar någonstans...obegripligt! 😉😄

Kommentera här: