Extrajobb och en solskenshistoria

Igår var det dags att jobba på årets Bomässa här i Helsingborg. Förra året blev jag sjuk, annars har jag varit där och representerat Öresundskraft varje år vi varit på plats. Väldigt kul måste jag säga, dels att få träffa våra kunder face to face, men även får chansen att snacka lite med och lära känna kollegor från andra avdelningar på företaget.
 
Vi var ett härligt team som tog hand om våra kunder =)
Jag och Johan blev sist kvar och stängde vår monter.
 
En liten söt historia; På bomässan för tre år sedan pratade jag med ett äldre par och jag hjälpte dem även med ett bra avtal på elen. De blev förtjusta i mig och knäppte en bild som de sen mejlade till mig. I veckan hörde de av sig och frågade om jag skulle vara på plats i år. Och mycket riktigt dök de upp för att träffa mig =) Vi fick ett minst lika fint samtal den här gången. Vilket underbart par! De lyser verkligen kärlek om dem och de har hållt ihop sedan ungdomen och är nu i 80-årsåldern. Så fina tillsammans och jag hade gärna träffat dem regelbundet, för de är så kloka och insiktsfulla och delar gärna med sig av sina erfarenheter om livet. Love it!! Tänk vad mycket vi har att lära av våra äldre, bara vi tar oss tid att sitta ner och samtala med dem.
 
Ha en fin söndag alla! Kram till de som vill ha!

Kommentera här: