Kvällens tanke

 
Det är många som bara tar det de får, och försöker vara nöjda med det, trots att själen längtar efter något annat. För att inte bli besviken eller för att behaga andra är det vanligt att människor begränsar sina drömmar. Det betyder att vi också begränsar vår egen glädje och livsenergi.
 
Jag blir lite ledsen när jag tänker på hur mycket jag gjort just detta i mitt liv. Men visst är det fantastiskt ändå, att det aldrig är för sent att göra om och göra rätt. En sådan befrielse det har varit för mig!
 
För fria på riktigt blir vi först, när omgivningens tyckande inte når vår innersta kärna. När vi kommer till den insikten, att det människor säger om och till dig oftast är en åsikt, inte vem du verkligen är.
 
Och i morse kvittrade fåglarna när jag gick till jobbet!
1 Lindis:

skriven

Jo du har så rätt i det, skönt du kommit dit idag iallafall, jag kommer nog aldrig dit är alldeles för feg... Kram

Kommentera här: