Skön helg

Fredag och jag kickade igång helgen med att bara ta det lugnt hemma i soffan. Precis vad jag kände för!
 
Var uppe som vanligt på lördagsmorgonen för att träna. Jag och syrran körde cirkelfys med Mona vilket känns i kroppen fortfarande. Love it!
 
På lördagskvällen var vi ett gäng som käkade nere på Mogwai. Björn och Jacob var där för att promota sin öl som de säljer. Jag käkade min middag där och det blev en riktigt god hamburgare gjord på högrev med pepperjackost, rostad bacon, chipotle, rödlök och majo. Och så lite bubbel på det. Toppen!
Här har vi en del av gänget, Björn, Jonas, Laura, Jacob och jag.
 
Även Maria och Niklas dök upp lite senare och syrran, Jocke, Pernilla och André damp ner och tog en öl efter att ha varit på Bishop Arms en sväng. Jättekul! Det blev inte jättesent, var nog hemma innan midnatt i alla fall.
 
Söndag, kallt men strålande sol ute, och jag och fina grannen Sara bestämde oss för en promenad i Pålsjö plus lite häng på LInnéaträdgården.
 
Gulliga Maja stannade hemma i värmen och mös =)
 
Det var mycket folk som var ute och rörde på sig i Pålsjö skog och vi träffade på Björn som var ute och sprang. Det var skönt att komma in i värmen på Linnéaträdgården. Vad passar då bättre än en god soppa! Världens godaste kantarellsoppa med vitlöksbröd som värmde riktigt gott.
 
Fina Pålsjö
 
Lite rester av snön som föll på lördagen.
 
 I inredningsbutiken fanns även barnprylar. Så fina saker!
 
 Ljuslyktor, krukor, glas & porslin.
 
 Kantarellsoppan rekommenderas verkligen!
 
Sara hade några ärenden på vägen hem och när jag satt i bilen och väntade passade jag på att fota den fina solnedgången.
 
 Kan man någonsin få nog av detta?
 
Och så har den nya veckan påbörjats med en timmes övertid innan jag begav mig till Friskis och ett fullsatt medelpuls-pass. Härligt..Nu kör vi!
1 Lindis:

skriven

Ja, du såg ut att ha haft en skön helg =)
Kram

Svar: Ja, sådan där lagom blandad kompott! Kram!
Carina Taxén

Kommentera här: