Härlig känsla

 
Det är fascinerande hur vårt psyke fungerar. Nu när semestern stundar känner jag hur energinivån sjunker och att kroppen och knoppen förbereder sig för ledighet och vila. Jag kan uppleva det rent fysiskt. Jag antar att det är som det ska vara. Det ska bli underbart att ta dagarna som de kommer och bara vara, skita i tider och alla måsten. Och det i hela fyra veckor! Jag har bokat in en timmes massage imorgon. Kan väl vara ett bra sätt att börja ledigheten på?
 
Jag brukar också börja semestern med att tokstäda, sådan där städning som, ialla fall inte jag, gör så ofta. Jag brukar torka ur alla garderober och köksskåp, rensa i lådor och slänga en massa skit. Sen kan jag riktigt fånga känslan av total lättnad i kroppen. Så skönt!
1 Lindis:

skriven

det gjorde jag i november när jag slutade röka men det är dags igen... får ta ett ryck snart... Ha en fin semester, kram

Kommentera här: