Barcelona dag 1

Hola allihopa. Jag har redan varit hemma några dagar men har haft fullt sjå att få ordning på bilder plus att jag orkade ramla bara en timme innan vi skulle  åka till flygplatsen i Barcelona. Tog emot mig med ena handen och stukade handleden rejält. Ajajaj..så ont det gjorde! Har ändå jobbat hela veckan, men idag gick jag till vårdcentralen för en check och blev då remitterad till röntgen plus ortoped. Tack och lov var det inget brutet så nu är det bara att vila handen så gott det går.
 
Men nu var det Barcelona jag skulle berätta om. Vi flög från Arlanda på måndagen och kom fram lagom till att gå ut och äta middag. Vi var ganska trötta efter resan så det blev en restaurang i närheten av hotellet där vi beställde in lite tapas med varsin sangria till. Bara för att känna på stämningen lite sådär!
 
Nöjd tjej!
 
Vi gick upp hyfsat tidigt för att gå ut att käka frukost för att sedan bekanta oss lite med omgivningarna närmast hotellet.
 
Inköp av vatten.
 
 Graffitti. Tycker det är lite coolt.
 
 Vilken väg ska vi ta?
 
 Cool väggmålning och cool tjej =)
 
 En plats för...en!
 
 Är man i Barcelona måste man ju besöka saluhallen La Boqueria och insupa den härliga atmosfären. Det räcker att bara gå där och njuta av all ögongodis, dofter och myller av folk.
 
 Färgglatt värre! 
 
Många smaker att hålla reda på.
 
 På väg ner mot hamnen.
 
 Voila!
 
 Linbanan som går upp till toppen av Montjuïc.
 
 Dags för lite lunch. Musslor till Annelie och sallad till mig.
 
 Om man vill kan man ägna sig åt strandliv. Här stranden Barceloneta.
 
 Tyckte inte jag behövde mer färg jag..hihi...
 
Blev en liten siesta på hotellet innan vi gav oss ut för kvällens bravader.
 
En drink innan middagen satt fint.
 
Annelie hade blivit rekommenderad en italiensk restaurang som blev en fullträff. Världens godaste risotto och en massa goda ostar som dessert. Mums!
 
After dinner <3 Tittut!
 
 
 
Tillbaka på hotellet och fullmånen lyser rätt in genom vårt fönster.
Och dag ett har nått sitt slut.

Kommentera här: