Den säkra sidan?

 
 
Som alltid funderar jag mycket på livet. Igår när jag satt på akuten och väntade på röntgen av min handled blev det så påtagligt. "Bara den inte är bruten", tänkte jag. "Orkar inte ha gips nu när det är sommar och jag snart har semester."
 
Väntan var lång, cirka fyra timmar, och jag såg det ena livsödet efter det andra passera revy. Det var människor som blev rundskjutsade i sina sängar till allmän beskådning, människor som såg väldigt illa tilltygade ut och gamla som lämnades i sina sängar utan tillsyn. Personal som är så luttrade och ser så vana ut av att se allt detta, så att det bara går på rutin. Som står och pratar över patienterna som om de inte fanns. Allt samtidigt som det blev kaos i mitt eget känsloliv av att betrakta detta. Till slut hade jag en stor klump i magen och kände att jag bara ville gråta över alla dessa livsöden.
 
Snart vändes oron över mig själv till att bara känna en stor tacksamhet till livet som ändå är så gynnsamt mot mig just nu. Kanske skulle jag få ett gips, men vad spelar nu detta för roll i sammanhanget? Jag är så lyckligt lottad och jag försöker verkligen att känna stor tacksamhet för det varje dag. När som helst kan jag själv vara en av dessa som ligger där helt hjälplös.
 
Jag försöker leva hälsosamt; Äta bra, röra mycket på mig och tänka så positivt som möjligt för att hålla mig på den säkra sidan. Jag älskar och känner mig älskad. De jag älskar vet om det och jag försöker tänka på att inte tjafsa om småsaker som egentligen inte betyder något och vara rädd om de människor som betyder något för mig.
 
Men sanningen är den; Det finns ingen säker sida. Ingen alls...Just därför..

Kommentera här: