Our house...lalala...

Så kom då äntligen dagen som vi väntat på sedan i somras. Vi fick nycklarna till vårt fina hus! Så fantastiskt underbart och samtidigt så overkligt att det är vårt. För det är ett så fint hus och då pratar jag inte bara om i vilket perfekt skick det är, utan den goa, varma känslan man får när man vistas i det. En sådan härlig energi! Inte undra på när det är ett supermysigt par som bott där de senaste 12 åren och det har verkligen satt sig i väggarna. Man mår bra där helt enkelt.
 
Lördagen den 11/11 2017,
det stora ögonblicket =)
 
Vi tog lite lådor med oss som vi packat, hygienartiklar, sov- och badkläder och lite käk så att vi kunde tillbringa vår första natt i huset. Den stora flytten går först om två veckor. Skönt att kunna flytta i lugn och ro.
 
Utsikter från altanen. Mmm...
 
 Del av altanen och ännu en vy.
Egen flaggstång är mysigt!
 
Utsikt från min favoritplats i köket + delar av köket.
 
 Björn donar med tv:n och jag ligger på favoritplatsen =)
 
 Vår fina kakelugn.
 
På lördagskvällen kom Niklas förbi för en titt och för att vara med och inviga utomhusjacuzzin. Var lite skeptisk om jag skulle gilla det men det var väldigt skönt när jag väl kom i.
 
En suddig bild på oss i plurret.
 
Vi sov riktigt gott vår första natt i huset och på morgonen satt jag länge i köket med kaffekoppen och bara njöt. Perfekt start på dagen! Vid lunch kom fina syster och Joakim för en titt. De hade jättegod fruktsallad med sig som "flyttgröt". Innan de vände hemåt igen gick vi en promenad för att kolla lite på omgivningarna.
 
I farten..
 
Nu längtar vi om möjligt ännu mer tills vi får flytta in på riktigt om två veckor, men vi har att göra fram till dess kan jag garantera!
1 Soul Emotion:

skriven

Grattis till hust! Ser jättefint ut, såväl inne som omgivningen ute. Jag tror inte att du kommer sakna att bo i en lägenhet (förutom om du vaknar ngn dag och det har dimpit ned 3 dm nysnö under natten). Själv kände jag aldrig att jag hade ngt helt "eget" när jag bodde i lägenhet, om än det var bostadsrätt.

Vet du vad jag önskar för dig nu? Att ni pyntar upp huset om ca en månad med gran, glitter, stärnor, ljusstakar och levande ljus, och att du provar att sätta dig i lite "jul-mindfullness". Jag vet ju att du brukar känna lite negativt för julfirande. Men varför inte sträva att unna dig en mysjul i år i nya huset? Hoppas iaf att du kommer kunna känna lite så. Fast du kanske ska vara i Vallentuna då, men det går lika bra att försöka se positivt på det där också såklart.

Kram/ M

Svar: Tack så mycket! Så fint skrivet Mattias. Ja, i år blir det pyntat för min sambo är glad för julen. Jag har alltid sagt att jag inte vill bo i hus. Jag tänk vad stark kärlek kan göra med en ;-) All kärlek till dig och Nanna också! Kram!
Carina Taxén

Kommentera här: