När man blir lämnad

 
I samma ögonblick som man blir lämnad är förälskelselänken bruten. Som jag ser det, kopplas flödet och energin bort. Det kan göra fruktansvärt ont!

Men vill man verkligen vara tillsammans med någon som inte är förälskad eller älskar dig fullt ut? Vill man verkligen bygga något, på orimlig och obesvarad längtan? Vill man lägga sin tid och kraft i händerna på en person som inte vill ha förbindelsen till ditt hjärta öppen och där man delar förtroligheter med varandra?

För mig är kärlek och förälskelse en känsla av att inte vilja vara utan varandra. Blickar som hålls kvar, händer som håller om, vilande på varandras bröst och viljan till att ge allt för en annan människa. Ett klart och tydligt vI-tänkande och en stark känsla av samhörighet. En känsla som är lika stark även när man inte är tillsammans rent fysiskt.

När en person inte vill dela detta är hon eller han inte förälskad tror jag. Kärleken finns inte där. Inledningsvis gör det ont, men så småningom väcks styrka genom insikten att inte nöja sig med känslomässig fattigdom där man bara känner sig ensam i förhållandet.

1 Anonym:

skriven

Ja du.. varje gång jag befinner mig i en fråga kommer du med inlägg som lyfter det.. Är bara vilsen och där har jag varit länge. Det värsta är att jag tillåter mig att va där

Svar: Tungt är det...men det är bara du som kan komma till insikt och göra något åt det. Menar inte att det är lätt men nog väldigt nödvändigt. Nöj dig inte, vi är alla värda äkta kärlek. Ta hand om dig! <3
Carina Taxén

Kommentera här: