Trevligt besök hela helgen & jubileum

Efter en dryg vecka på jobbet så blev det äntligen fredag. Favoritdagen alla kategorier! Björn var ledig hela dagen och när jag kom hem hade även hans föräldrar installerat sig hos oss.
 
Vi käkade lite och bänkade oss sedan nere i källaren framför storbildsteven för att se "På spåret". Det var ungefär vad jag orkade med denna fredag innan jag kröp ner i sängen för att äntligen få välbehövlig vila.
 
Lördag morgon och vi åt en lång god frukost för att sedan ta en tur till Båstad för att besöka Willab Garden. Vi tog omvägen till Lindegrens, en liten ovanlig köttbutik I Sinarp utanför Båstad. Från betesmark till charkdisk är det tjugo meter och de har även eget slakteri 4 mil bort.. Genom butikens fönster ser man ut mot Sinarpsdalen. Väldigt vackert!
 
Delar av butiken med charkdisken.
 
Sigbrtt och jag utanför entrén =)
 
Väl framme på Willab Garden, pågick någon typ av mässa vilket vi inte hade en aning om. Det genererade så klart massor av folk och vädret som var riktigt soligt och fint inspirerade så klart lite extra. Vi ska ju inreda vår uteplats till våren så det var verkligen kul att få lite inspiration. Och så mycket snyggt det finns hörrni! Att priserna var riktigt överkomliga ger ett ytterligare plus till butiken. Hit återkommer vi gärna!
 
Trevlig anordning att ha kryddväxter i.
 
 Björn och Jan på spaning..hihi..
 
 Lite inredning är ju alltid trevligt.
 
Vi blev kaffesugna och tog oss bort till en liten favorit för mig och Björn, Två män, ett lite trevligt fik mitt i Båstad.
 
Sigbritt, Jan och Björn tog varsin semla.
 
Jag och min bästa <3
 
Eftermiddag och vi käkade en god middag innan det var dags att fara in till stan för att se Cirkus Cirkör på Helsingborgs Stadsteater. För övrigt vår julklapp till Sigbritt och Jan. Föreställningen har fått namnet "Limits" och utgår från dagens flyktingsituation som gestaltas och förmedlas med hjälp av akrobatik, jonglering och musik. Riktigt häftigt om ni frågar mig!
 
Axelssons laddar med kaffe =)
 
Bild lånad från nätet.
 
Även denna kväll avslutades hemma i soffan med tilltugg och mys.
 
På söndagen var vi hemma hela dagen. Björn putsade på sin nya bil och jag och Sigbritt tog en liten promenad. Kalle skulle övningsköra så hela familjen Gunnarsson kom förbi på lite fika. Trevligt!
 
Älskar när det är många samlade i köket.
 
 Fin bukett som vi fick av Sigbritt och Jan.
 
Jag hade köpt tulpaner som räckte både till köket...
 
 ...och till hallen.
 
 Herman ville inte vara med på bild..hihi..
 
Det var inte vilken dag som helst i söndags, Jan och Sigbritt firade nämligen 40-årig bröllopsdag. Det är stort! Vi hade bokat bord inne i stan på Bonasera Bonasera och det blev en angenäm middag. Så god mat!
 
Björn och Jan startade med varsin råbiff med syrad silverlök, sjögrässallad, senapsveloute, lök & brödkrisp och jag och Sigbritt delade på en delikatessbricka.
 
Till varmrätt tog jag ankbröst med smörkokta betor, syltade betor, balsamico, skum på västerbottenost samt snteksky med bacon och Björn käkade piggvar med helstekt blomkål, grillad babygemsallad, blomkålskapris, potatisblanchett och forellromsbuerre blanch. Jan och Sigbritt tog varsin grillad flapsteak med smörstekt svamp, rödlöksmarmelad, ljummen tomat, dragonemoulsion & pommes. Ja, ni hör ju själva!
 
Finingarna Jan & Sigbritt.
 
 MIn och Björns huvudrätt.
 
 Mys!
 
Så var även denna helgen slut och en ny vecka har börjat. Tyvärr har jag blivit sjuk och ligger hemma i feber, ont i kroppen och en hosta som är hemsk. Jag hoppas verkligen inte jag har smittat någon med detta.

Kommentera här: