Speglingar


Medvetet och även omedvetet bär jag på rester av allt som träffat mig. Allt jag varit med om har präglat mig på ett eller annat sätt. Minnen. Spår. Fina och bra saker men också de som förknippas med obehag och som när som helst kan komma upp till ytan som bubblande sår. Jag är en spegling av allt som passerat mig.
 
Jag är den jag är men jag kan också bli den jag strävar mot att vara och det jag vill åstadkomma. Rensa. För att i vuxen ålder låta kroppen och hjärnan skapa egna välkomnande.
 
Flytta positioner. En liten sten i taget. Bit för bit. Med tålamod, fokusering och medvetenhet. Att lära sig känna igen sina tillkortakommanden och förstå varför de uppkommer. Så nödvändigt för att bli hel.
 
Insikt. Beslut. Förverkligande. Genomförande. Eller stannar allt detta endast vid en tanke?
 
Vad säger förnuftet och hjärtat?

Kommentera här: