Bästa 1-årsfirandet

Tänk vad fort ett år går och hur mycket det kan hända på så kort tid. Saker man aldrig ens hade kunnat drömma om blir plötsligt en verklighet. När jag bestämt mig för att leva ensam resten av livet drabbar kärleken mig med buller och bång. Åtta års vänskap övergår till kärlek som om det vore den självklaraste saken i världen. Och inga kan vara gladare över det än vi och nu ska det förvaltas. En uppgift jag antar med glädje. Livet är skört och jag tänker ta vara på varenda sekund jag får vara så här lycklig.
 
Såklart ville vi fira vårt första år tillsammans och valet föll på Restaurang Carl Fredrik i Skälderviken som Björn spanat in. Det visade sig bli en fullträff. Fantastiskt god mat och trevligt bemötande. Vi var helnöjda!
 
Vad sägs om fisksoppa på färsk lax, kräftstjärtar, grönsaker och vitlöksbröd till förrätt? Eller Björns val som blev en carpaccio; tunna skivor oxfilé, rostad schalottenlök, pinjenötter och Grana Padano?
Min varmrätt; Gösfilé med krämig hummersås, rimmad gurka, friterad dill, amadinepotatis med primörer och smör.
Björns varmrätt; Confiterat anklår, svampemulsion, picklad rödlök, primörer, amandinepotatis med smör och tryffelolja.
 
En fröjd för ögat också =)
 
 Självklart kaffe på det. Fattas bara när två kaffetunnor är på besök.
 
/Tack Björn för en underbar kväll.