Hänt i veckan och en liten solvarning

Idag är vi lediga! Björn har veckovila efter att ha haft beredskapsvecka och jag har en semesterdag. Vi var uppe i morse då vi hade varsin tid hos Nelly. Världens bästa kiropraktor som jag går till regelbundet. För Björn var det första besöket.
 
Bäst att ladda med lite kaffe.
 
Vi tog oss en vända på gågatan och besökte lite butiker. Måste säga att Ängelholm är en riktigt trevlig liten stad. Vi hittade en nyöppnad restaurang & bar, Hus 57, som såg riktigt trevlig ut.
 
Här hänger vi nästa gång vi ska ut och käka 😋
 
Vad har annars hänt under veckan då? Jo,jag var på återbesök med min näsa där jag ju tog bort en liten bit pga ett pyttelitet sår som inte ville läka. Svaren från labb hade kommit och det visade sig att det varit "aktivitet". Tack vare att han nu avlägsnat såret så ska det inte längre vara någon fara. Har fått en ny tid för operation för att ta bort ytterligare ett märke som jag har i pannan plus att han brände bort solskador runt munnen med flytande kväve. Känns som att jag ser ut som en pizza i ansiktet just nu men när det kommer till hälsan får man lägga fåfängan åt sidan. Inte så svårt när man tänker på alternativet.
 
Ni ska veta att jag har en enorm respekt för solen och ändå har jag dragit på mig detta. Vad ni gör, ta det lugnt med solandet! Ingen, absolut ingen går säker oavsett vad man har för hudtyp.
 
Mitt lilla fejs och jag..
 
Och inte nog med det, var och fixade en tand för ett tag sedan som har ömmat lite så det fick bli ett tandläkarbesök också. Hur mycket jag än gillar min tandläkare Fredrik så är det ju aldrig kul att gå dit. Inte sant! Men när man nu måste så rekommenderar jag honom varmt. Han är verkligen toppen! Allt såg i alla falla bra ut på röntgen så han tror det kommer att gå över.
 
 
Hmm..vad har mer hänt? Efter helgens vårväder kom bakslaget som ett brev på posten här under veckan. Det snöade rejält och vi fick vinterlandskap över en natt.
 
Visst är det lite fint men nu vill jag inter mer..
 
 Uteplatsen med badet.
 
 Insnöad grovingång.
 
 Fram med storborsten..hihi..
 
 On our wayt to work.
 
 Work, work, work, work, work...lalala..
 
Vi testade ett nytt träningspass på Friskis under veckan, nämligen Power Hour, där man jobbar med olika övningar i looper och lägger på extra tyngd med hjälp av medicinbollar. Riktigt effektivt pass och både jag och Björn har haft rejäl träningsvärk.
 
En laddad men ändå ganska avslappnad Björn innan passet 💜
 
Önskar er alla en riktigt fin helg!

Kommentera här: