Roadtrip del 5

Vi styrde kosan mot Östersund genom ett landskap man bara måste älska, det vill säga Jämtland. Väldigt vacker sträcka på hela vägen ner. 
 
Vad sägs! Så underbart 😍
 
En stund senare i Klövsjö.
 
 Med dessa fantastiska omgivningar.
 
 Mumma om man som jag älskar att fotografera.
 
 Sådan ro för själen.
 
 Jag trivs bäst i öppna landskap...lalalaaa..
 
 Ja, vad säger man. Behövde gå på toa och möttes av detta..hahaha..
Norrländsk toalett 😂
 
Vi tog lunch på denna sköna plats. Livskvalité!
 
Så hamnade vi till slut i Östersund. Så mysig stad som man gärna återvänder till. Vi bokade in en natt där och efter att ha installerat oss gav vi oss ut på stan för att kolla läget plus hitta något ställe att äta på senare på kvällen. Finns inget värre än att vara hungrig och går runt och leta matställe. Inte sant!
 
Vi tog oss ner till hamnen. Otroligt fina Frösön på andra sidan.
 
 Jag strosar runt och njuter.
 
 Där det finns vatten finns det ro.
 
 Här trivdes vi direkt och bestämde oss för att detta skulle bli kvällens matställe.
 
Vi delade på en öl när vi ändå var där =)
 
 Mitt på gågatan kunde man vila i hängmatta en stund.
Såklart jag måste testa..hahaha..
 
Det blev sedan en dusch och en stunds vila innan vi begav oss till Jazzköket där vi käkade varsin fantaststisk fjällkoburgare, mashed crisppotatis, senapsmajonäs, storsjöost och karamelliserad lök. Yummie! Såklart varsin god öl till det.
 
Detta fick avsluta ännu en underbar dag.
Så avslappnad stämming, passar oss perfekt.
 
Efter att få sova gott lämnade vi Östersund för denna gången men vi återkommer gärna dit igen.
 
På återseende!

Kommentera här: