Fredags-AW, lördagsmysfrukost & slappesöndag

Nu när jag inte jobbar så mycket (ja hojta till om ni har ett heltidsjobb som ni tror skulle passa mig) försöker jag ändå göra skillnad på vardag och helg. En stor viktig skillnad är ju såklart att Björn är hemma när det är helg, men ni förstår vad jag menar. 
 
På fredagen var det dags för After Work med mina kollegor på ÖKAB och Emil hade bokat bord på FiraVin, ett relativt nyöppnat ställe i stan. Väldigt mysiga lokaler och bra priser men jag vet inte om jag tycker maten var sådär jättebra. Hel okej, men inte mer. Jag åt en fläskfilé på spett och tyckte den smakade ganska menlöst. Hade önskat att de vågat krydda lite mer.
 
Jag är på väg till tåget...
 
 Här har vi några av kollegorna.
Jättekonstigt ljus därinne..
 
Hela gänget 😊
 
Var hemma redan vid nio men det blev ändå några timmar då vi träffades redan klockan fem. Så kul att hänga en stund och få en liten uppdatering på hur alla har det. 
 
Lördag morgon och jag hade kläckt idén om en mysfrukost inne i stan. Passade bra eftersom jag hade frisörbesök inbokat och Björn ville passa på att träna på syrrans medelpuls-pass. 
 
Strax efter åtta var vi på plats på Brödkultur 2.0 som ligger vid Sofiero och visade sig vara ett mysigt litet ställe. Wow vilka bakverk och fantastiska matbröd de hade där. Men frågan är ändå om priserna är rimliga. Väldigt höga priser på allt och frukosten kostade 129 kr/person vilket inte riktigt är försvarbart med tanke på vad man fick.
 
Regnig och grå dag...
 
 ...men desto mysigare därinne.
 
 En del av sortimentet.
 
 Äskling ser nöjd ut. Eller nyvaken kanske? 💜
 
Det gick till så att man får hur mycket av olika sorters bröd, smör och marmelad samt kaffe man vill men tillbehör får man på en tallrik som består av ost, en apelsinskiva, youghurt med granola (pyttelite), vindruvor och ett porcherat ägg samt ett litet bakverk. Ett glas äppeljuice till det.
 
Dags att hugga in..
 
 Detta är tallriken man får med tillbehör .
 
 Barnsligt, men kunde inte låta bli 😂
 
Nästa stopp för min del blev hos frisören och Björn drog vidare till Friskis och syrrans pass. 
 
Jag i folie..hehe..
 
När vi kom hem var vi supertrötta. dels hade Myssli hållt oss vakna mycket under natten och sen var vi ju uppe tidigt. Därför var det skönt med en eftermiddagslur. Så skönt det är! Efter middag från Linas Matkasse tllbringades resten av kvällen till att plöja några serier.
 
Söndag och tanken var att vi skulle få besök men det blev tyvärr inställt. Vi bestämde oss för en riktig slappardag. Så skönt ibland, inte sant!
 
Jag gräddade ett lass pannkakor till lunch.
 
 Lite mer soffhäng 😃
 
På eftermiddagen började det ändå krypa i kroppen på oss.
Det blev ett tabatapass i vårt träningsrum.
Myssli var så klart med =)
 
Han funderade allt på vad vi höll på mig.
Trots hög musik, mycket tjo och tjim...
 
 ...tog han sig en tupplur..hahaha..
 
 Efter träning är det skönt med en bastu.
 
 Vaa? Får inte jag vara med?
Den här katten är verkligen en av sitt slag.
Han vill vara med öööverallt!
 
 Sagt och gjort..Detta var ju helt ok!
 
 Väldigt skönt faktiskt 😺
 
Ja, det var väl i stort sett hur vår helg varit. Måndag idag och jag känner mig laddad för en ny vecka. Hej och hå!

Kommentera här: