Långhelg

Vi har haft en lång trevlig helg tillsammans. Björn hade veckovila i fredags och idag är han ledig. Så lyxigt! 
Jag kom ju hem i sent i torsdags kväll och gissa en som var glad att se mig! Myssli låg som klistrad vid mig hela natten. Så himla go! Ja, Björn hade allt saknat mig en hel del också..hihi...
 
Home, sweet home..
 
Helgen har som vanligt bestått av utomhusaktiviteter varvat med inomhusfix. Det finns alltid något att greja med när man bor i hus. Man är inte precis sysslolös! Och till stan längtar jag inte ett dugg. Kan inte ha det bättre än hemma i Förslöv.
 
Regnig dag i fredags men det hindrade inte mig att ta mig ut och jogga lite.
 
 En grå dag kan också vara vacker.
 
 Grannen har röjt i skogen mitt emot och eldade sly hela dagen.
 
Björn var inne i stan och hälsade på vår vän Niklas som jobbar på nyöppnade Porsche Center inne i Helsingborg. Han fick sig en rejäl rundvandring med Niklas som guide. Mäktigt anläggning kan jag tro! 
 
Igår söndag började Björn röja nere vi förrådet i källaren. En del som ska slängas men framför allt behöver det organiseras så att det blir lite ordning och reda samt lättare att hitta. Inte det roligaste jobbet men så värt det när det är klart. 
 
På eftermiddagen for vi in till Helsingborg för att gå på bio på den nya biografen på Söder. Riktigt fräscht och salongen får godkänt med så sköna stolar. Ingen träsmak där inte! Meningen var att vi skulle se "A star i born" men det var tji att få biljetter så det blev istället "The wife" med Glenn Close i huvudrollen. Vilket skådespel! Läs om handlingen här om ni är sugna på att se filmen. 
 
Bild från filmen lånad från nätet.
 
Idag har jag varit ute och sprungit igen. Den här gången i strålande soligt väder men tyvärr väldigt blåsigt. 
 
Klarblå himmel och det har även kommit lite pudersnö under natten.
 
 Inne i bokskogen och snart framme till en öppen plats och mera solljus.
 
 Lite öppnare landskap igen.
 
 Vid bebyggelse igen och jag får kisa för solen 🙂
 
 Hemma!
 
Snart är denna dagen också slut och Björn hänger nere i källaren och fortsätter att organisera. Själv har jag tvättat med allt vad det innebär. 
 
Och nu är det hundveckor ända fram till påsk som i år infaller ganska sent. Inte förrän i slutet av april. Längtar så till våren då man kan vara ute på verandan. Ska även bli kul att börja vänja Myssli med att vara ute. Fast lite läskigt är det också. Så mycket faror därute ju. Hua! Han längtar verkligen ut känns det som. Kan sitta länge och titta i fönstret på allt som rör sig därute. 
 
Nåja..jag får väl nöja mig med handfatet så länge. Inte så illa det heller..hihi..

Kommentera här: