Blä för Svenskt Skolfoto

Läste i dagens HD att Svenskt Skolfoto erbjuder retuschering av de bilder de tar på eleverna i högstadiet. På hemsidan skriver de "vi tar bort det oönskade". Det är ju helt sanslöst! Vad ska det ge för signaler till dagens ungdomar? Att de inte duger som de är? Som om inte utseendefixeringen är nog utbredd redan. Jag blir bara så trött. Jag tycker rent ut sagt det är för djävligt! Hur ska man kunna övertyga unga människor att det är insidan som räknas när de hela tiden matas med den här typen av signaler. Inte undra på att så många mår riktigt dåligt. På Svenskt Skolfoto avvisar de kritiken om att det skulle öka utseendefixeringen och jämför det med att det inte är konstigare än att det säljs smink på varuhus. Suck...

Har varit på akupunktur idag igen men känner mig sämre nu igen. Tror det beror på att jag känner mig stressad. Höll aldrig på att komma från jobbet ikväll eftersom det ringde så mycket. Och kunderna var skitjobbiga, den ena värre än den andra. Jag och min jobbarkompis Eva promenerade hem och det var så skönt att få frisk luft.



Ikväll: Lägga mig tidigt och läsa
1 Ulla:

skriven

håller med dig..låter ju sanslöst..fast fan att man inte hade bangat lite retuchering på den gamla goda tiden...fast då hade det mest bara blivit en pixlad fläck där man var... ;-)



2 Tina:

skriven

Ja men visst är det helt förbenat otroligt!!

Vart ska det sluta liksom...suckar tungt

3 Puff:

skriven

Vart ska det sluta, kan man lägga till coco-cola bottnar i Bosse Bävers glasögon och sätta stilettklackar på präktiga Eva? Och vidare, kan vi retuschera bort mobboffret Pelle Pedal på just det fotot som jag vill ha?

Kommentera här: