LIvet som arbetssökande & Nära döden upplevelse

 
Kanske låter jag som en värsta dramaqueen nu, men den här hostan jag åkt på är verkligen inte att leka med. Jag hostar så att jag nästan inte får luft vilket gör att jag får panik och så blir hostan ännu värre. Igår kväll var det så illa att jag började gråta. Så himla otrevlig känsla! Jag tror på riktigt att jag ska dö 😣
 
Har haft liknande hosta en gång tidigare och det var när jag blev smittad med kikhosta av min dotter för sisådär tjugo år sedan. Glömmer det aldrig!
 
Annars har jag nu varit arberttsökande i en hel månad och dagarna går rasande fort även när man går hemma. Det finns alltid något att göra och själva jobbsökeriet tar ju en del tid bara det. Det gäller att ha rutiner som att gå upp i tid varje morgon, äta vid ungefär samma tider som när man jobbade samt ha en hyfsad plan över hur dagen ska se ut. 
 
Första veckorna var det mest fokus på att landa in den nya situationen. Det är ju en märklig känsla att inte ha ett jobb att gå till när man varit igång sedan 16-års ålder. 
 
Så hörrni...vet eller hör ni om något jobb som ni tror skulle passa mig. Hojta gärna till vettja. Hade varit så tacksam!
 
Bild: Vårt älskade hus.

Kommentera här: