Det där med självförtroende

 
Tänk att få känna sig så älskad som jag gör just nu. Inget jag tar för givet. Kännner mig verkligen priviligerad. Fattar det knappt ännu fast vi varit ett kärlekspar i över två år nu. Får nypa mig i armen då och då.
 
Är det något jag jobbat på och fortfarande jobbar med så är det mitt självförtroende. Att jag verkligen duger och räcker till som jag är. Och att jag faktiskt är älskansvärd. Tror aldrig riktigt på det. Och det gör ont och tär svårt på mig ibland.

Rädslan att inte leva upp till folks förväntningar har gått som en röd tråd genom hela mitt liv. Tar verkligen åt mig när jag gör folk ledsna och besvikna. Men man kan inte vara omtyckt av alla. Falla alla på läppen. En omöjlig uppgift.
 
Så jag har lärt mig att lyssna inåt och gå min egen väg, oavsett vad folk tycker och tänker. Stå för det som faktiskt är jag. Och jag tycker själv jag blivit riktigt bra på det. Jag beundrar verkligen alla som lyckas med det. Finns ingenting som imponerar så på mig. En svårt konst att inte falla för grupptryck. Men vissa saker vägrar jag att anpassa mig till. Så jag lyckas nog ganska bra ändå 🙂 
 
Och ikväll kommer de här godingarna 💛
 

Kommentera här: